HelloFresh wil 100% van de CO2-uitstoot compenseren


Maaltijdbezorging – Maaltijdbezorger HelloFresh gaat 100% van de directe CO2-uitstoot van haar wereldwijde productie, levering aan klanten, kantoren en zakelijk reizen compenseren. De stap maakt deel uit van de groene energie- en CO2-reductiestrategie van het bedrijf.

HelloFresh wordt daarmee de eerste klimaatneutrale wereldwijde maaltijdboxleverancier. Het bedrijf werkt in deze doelstelling samen met Planetly, een klimaat-tech start-up uit Berlijn. Via de expertise van dit bedrijf in klimaatbescherming gaat de maaltijdbezorgdienst investeren in wereldwijde projecten. Verwacht wordt dat het initiatief in 2020 meer dan 40.000 ton CO2 zal compenseren.

Biogas

HelloFresh Nederland draagt in Nederland bij aan een project dat de stikstofconcentratie rondom varkenshouderijen in Noord-Brabant en Limburg moet reduceren. Het project dat HelloFresh ondersteunt staat in het teken van het creëren van energie. Overtollig methaan wordt opgevangen en omgezet naar duurzame elektriciteit, wat tevens de methaanuitstoot in de atmosfeer vermindert. Dit project voldoet aan de CCBS Gold Level-certificering van Planetly. "Als marktleider in maaltijdboxen en toonaangevende speler in de voedingsindustrie, hebben we hoge ambities op het gebied van duurzaamheid en dagen we onszelf continu uit te verbeteren met projecten zoals deze. Het is onze prioriteit om onze CO2-uitstoot voortdurend te monitoren en initiatieven te ontplooien om onze CO2-impact op de planeet te blijven verminderen”, aldus Pauwel Wiertsema, CEO HelloFresh Benelux.

Verminderen

Het afgelopen half jaar heeft HelloFresh in de Benelux de CO2-uitstoot per maaltijdbox verminderd met 17 procent. Dit is onder meer gerealiseerd door de routes van de bezorgers nog slimmer te plannen, meer maaltijdboxen per route toe te voegen en meer elektrische bussen in de zetten. Het uiteindelijke doel is om in de logistieke keten de CO2-uitstoot per box met 50 procent te verminderen tussen 2018 en 2023.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duurzame inkoop realiseer je stap voor stap

Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...

Lees bericht



Jumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming

Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.

Lees bericht



‘Geld en tijdgebrek belemmeren mensen duurzamer te leven’

Onderzoek – Vrouwen leven hun duurzame gewoontes meer na dan mannen, hoewel mannen van zich zelf vinden dat zij duurzamer bezig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Daarnaast blijkt dat mensen graag duurzamer willen leven, maar door geld of tijdgebrek daar niet aan toe komen.

Lees bericht

Maaltijdbox kost gezin bijna 3000 euro per jaar

Analyse – Maaltijdboxen zijn nog altijd populair bij gezinnen. Gemiddeld geeft een gezin bijna 3000 euro (€2877) uit aan een maaltijdbox-abonnement voor 4 personen. In zo’n abonnement zitten dan 3 maaltijden per week. De berekeningen van Foodboxen.nl zijn uitgevoerd op basis van een abonnement voor 40 weken.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid