HelloFresh ziet omzet groeien en verlies afnemen


Bezorgservice - Maaltijdboxbezorger HelloFresh groeit en wist het verlies verder terug te dringen; steeg de omzet in 2018 met 41,4% naar 1,28 miljard euro, het verlies van 82,8 miljoen euro lag 6,7% lager dan in 2017. HelloFresh kreeg er in 2018 flink meer klanten bij en verwerkte ook aanzienlijk meer bestellingen. De omzet kwam hierdoor hoger uit en ook werden de operationele verliezen beperkt. Quitte Topman Dominik Richter, medeoprichter van het Duitse bedrijf, zegt in een toelichting dat 2018 een goed jaar is geweest voor HelloFresh, zo niet het meest succesvolle jaar. Het concern, dat inmiddels acht jaar actief is, verwacht dit jaar de omzet met 25 tot 30 procent te verhogen. Nog dit jaar hoopt het bedrijf quitte te draaien. Bron: @FoodClicks Bezorgservice - Maaltijdboxbezorger HelloFresh groeit en wist het verlies verder terug te dringen; steeg de omzet in 2018 met 41,4% naar 1,28 miljard euro, het verlies van 82,8 miljoen euro lag 6,7% lager dan in 2017. HelloFresh kreeg er in 2018 flink meer klanten bij en verwerkte ook aanzienlijk meer bestellingen. De omzet kwam hierdoor hoger uit en ook werden de operationele verliezen beperkt. Quitte Topman Dominik Richter, medeoprichter van het Duitse bedrijf, zegt in een toelichting dat 2018 een goed jaar is geweest voor HelloFresh, zo niet het meest succesvolle jaar. Het concern, dat inmiddels acht jaar actief is, verwacht dit jaar de omzet met 25 tot 30 procent te verhogen. Nog dit jaar hoopt het bedrijf quitte te draaien. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Prijs maaltijdboxen gemiddeld 8,7% hoger dan in 2022

Analyse – Prijs van maaltijdboxen in 2024 gemiddeld 8,7% hoger dan in 2022. De gemiddelde prijs voor een maaltijdbox met 3 maaltijden voor 2 personen ligt nu op €48,41, wat neerkomt op €8,- per maaltijd, inclusief bezorging. Dat heeft Foodboxen.nl berekend.

Lees bericht


Groei maaltijdboxbedrijf Boerschappen dit jaar 49%

Maaltijdenbox – Boerschappen is dit jaar met 49% gegroeid. Hiermee groeit de maaltijdbox-leverancier sneller dan de markt maaltijdboxen, die juist een dalende trend laat zien. In september leverde Boerschappen meer dan 300.000 duurzame maaltijden uit aan haar particuliere en zakelijke klanten door heel Nederland.

Lees bericht

Leonidas uitblinker op waardestrategie ‘beste product’

Onderzoek - Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail van specialist in online marktonderzoek Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.

Lees bericht

HelloFresh groeit met bezorging kant-en-klaarmaaltijden

Maaltijdbezorging - Maaltijdbezorger HelloFresh heeft in het eerste kwartaal de omzet licht zien groeien naar iets meer dan 2 miljard euro. Een groei van 3,8% en meteen ook een record. De groei werd voornamelijk gerealiseerd door de verkoopstijging in kant-en-klaarmaaltijden.

Lees bericht


‘Geld en tijdgebrek belemmeren mensen duurzamer te leven’

Onderzoek – Vrouwen leven hun duurzame gewoontes meer na dan mannen, hoewel mannen van zich zelf vinden dat zij duurzamer bezig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Daarnaast blijkt dat mensen graag duurzamer willen leven, maar door geld of tijdgebrek daar niet aan toe komen.

Lees bericht

Maaltijdbox kost gezin bijna 3000 euro per jaar

Analyse – Maaltijdboxen zijn nog altijd populair bij gezinnen. Gemiddeld geeft een gezin bijna 3000 euro (€2877) uit aan een maaltijdbox-abonnement voor 4 personen. In zo’n abonnement zitten dan 3 maaltijden per week. De berekeningen van Foodboxen.nl zijn uitgevoerd op basis van een abonnement voor 40 weken.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid