HEMA opent twee locaties met vernieuwde foodconcepten


Het vernieuwde restaurant bij de HEMA in Assen / Foto bij: Menno Ridderhof

Formulenieuws – Naast de nieuwe HEMA-locaties met de vernieuwde HEMA-foodcourt en de vernieuwende La Place-vestigingen in Hilversum en Alkmaar, opende de winkelketen onlangs ook een tweetal locaties met daarin het eigen foodcourt en een nieuwe opzet van het restaurant. Dat gaat om de locaties Voorburg en Assen.

De HEMA-Voorburg heeft alleen een vernieuwde take-away. De vestiging in Assen heeft naast een afhaalcounter ook een nieuw restaurant. Ook daarin zijn door HEMA aanpassingen aangebracht. In tegenstelling tot de locaties met La Place is het assortiment in het HEMA-restaurant iets beperkter, maar de broodjes, de koffie en de taart en ijsjes zijn wel typisch HEMA. Het assortiment in een HEMA-restaurant is meer gericht op de gast die even gaat zitten en niet zoals bij La Place op de gast die langer verblijft. Alle locaties zijn zogenaamde pilot-vestigingen omdat HEMA de komende tijd wil kijken wat de aanpassingen doen bij de HEMA-klanten.

Schepkoek

De HEMA-counters in Voorburg en Assen voor de take-away hebben naast de bekende belegde broodjes koffie en gebak ook het nieuwe concept SchepKoek. Hier kunnen klanten hun koekjes zelf scheppen in een pot, of kant-en-klaar meenemen in een pot. Ook het eigen concept Blij-ijsje is aanwezig, net als de rookworst en de hotdogs.

Tompouce

De tompouces ontbreken nergens. Dit is verreweg het meest bekende HEMA-product. Tijdens Koningsdag verkoopt HEMA er meer dan 1 miljoen

Bron: HEMA/@FoodClicks

Hotdog, koffie en Schepkoek in de foodcounter Foto's: Menno Ridderhof
Gebak en taart mag natuurlijk niet ontbreken bij HEMA
Het nieuwe concept De Schepkoek bij HEMA
Vooraanzicht van de hotdogcounter en de koofiebar
Restaurantoverzicht

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht



La Place heropent op nieuwe locatie vliegveld Madrid Barajas

Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe locatie gekregen op het vliegveld Madrid Barajas. Terminal T4 heeft een aanpassing ondergaan om de groeiende aantallen reizigers op de luchthaven nu en in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Als onderdeel van de renovatie heeft La Place een nieuwe vestiging geopend in de terminal.

Lees bericht

Omzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen

Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.

Lees bericht



Marco van Bergen sluit zijn Udens toprestaurant OONIVOO

Horeca - Het Udense toprestaurant OONIVOO WineSpired sluit per 30 december 2023 definitief de deuren. Dat heeft eigenaar Marco van Bergen laten weten. Inflatie en de energiecrisis, die volgen op het verlies van de Michelinster en drie horecalockdowns zijn de reden. Hij is nog op zoek naar een partij die de lopende huurovereenkomst en de inrichting van het restaurant wil overnemen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid