Hoe kun je je zaak draaiende houden met behulp van maaltijdbezorging?

Actie - Horecaondernemingen worden volop geconfronteerd met de realiteit rondom de bestrijding van het coronavirus: gasten gaan niet meer deur uit en de deuren van de eet- en horecagelegenheden zijn dicht. Toch zijn er ook ondernemers die doorgaan en actief zijn met afhalen, maar ook vooral bezorgen.
Ook software- en databedrijf Lightspeed ziet die ontwikkeling en wil bedrijven helpen met de bezorgstap. Daarom stellen zij drie maanden hun programma’s gratis ter beschikking aan ondernemers die kansen zien in bezorging.
De veiligste en meest lucratieve oplossing is om je horecazaak tijdelijk om te toveren naar een zogenaamde ‘dark kitchen’ of spookkeuken, zo laat Lightspeed weten. Dit is uiteraard een flinke uitdaging voor horecazaken die nog nooit eerder op deze manier gewerkt hebben of maaltijdbezorging niet ondersteunen, maar in deze onzekere tijden is het zeker de moeite en investering waard. Samen met een aantal bezorgpartners zet Lightspeed een aantal bezorgplatforms op een rijtje, want ook die zijn zich bewust van hun rol op dit moment en hebben speciale COVID-19 programma’s gelanceerd:
Thuisbezorgd.nl
Thuisbezorgd.nl maakt gebruik van ‘contactloze’ bezorging. Dit betekent dat bezorgers aanbellen, de maaltijd voor de deur zetten, en op een veilige afstand wachten totdat het eten in ontvangst wordt genomen. Bezorgers staan bij thuisbezorgd.nl op de loonlijst en worden dus automatisch doorbetaald.
Deliveroo
Deliveroo zorgt ook voor ‘contactloos’ bezorgen, en compenseert bezorgers die op dit moment niet kunnen werken.
UberEats
Uber Eats berekent geen extra bezorgkosten, en heeft een optie om ‘contactloos’ de maaltijd te overhandigen. Bij het maken van de bestelling kunnen mensen een bericht achterlaten hoe ze de maaltijd bezorgd willen hebben.
Bron: Lightspeed
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Frans foodtechbedrijf Clone start in Nederland
Foodtech - Clone, de Europese foodtech-startup uit Parijs is officieel van start gegaan in Nederland. Het bedrijf haalde onlangs €105 miljoen aan financiering op. Clone positioneert zich als grootste virtuele restaurant ter wereld.
Lees berichtPizza, kapsalon en frikandel meest populair bij Thuisbezorgd
Analyse - Meest populair zijn en blijven de guilty pleasures zoals pizza margherita, kapsalon en frikandel speciaal bij bezorgdienst Thuisbezorgd. Maar in toenemende mate zien we ook kipgerechten met een twist, zoals crispy chicken pops en de Koreaanse chicken torikatsu op de bestellijsten verschijnen. Net als de gezonde ontbijtjes én nachtelijke traktaties.
Lees berichtDe broodtrommel verliest terrein in Nederland
Onderzoek - De broodtrommel wordt de afgelopen vijf jaar steeds vaker thuisgelaten. Nederlanders kiezen steeds vaker voor gemak en luxe voor hun lunch, waardoor de oeroude broodtrommelcultuur plaatsmaakt voor het bestellen van een lunch op kantoor of thuis. Die ontwikkeling signaleert Thuisbezorgd op basis van besteldata in het kader van Het Grote Lunch Onderzoek.
Lees berichtThuisbezorgd krijgt nieuw onderkomen in Enschede
Verhuizing - Just Eat Takeaway.com , het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, heeft een nieuw pand in gebruik genomen in Enschede. Op maandag 4 november verhuizen de werknemers van Roombeek naar de De Ruyterlaan.
Lees berichtThuisbezorgd gaat samenwerken met Zuivelhoeve
Samenwerking - Inwoners van Amsterdam, Groningen en Den Bosch kunnen voortaan de producten van Zuivelhoeve Winkels bestellen via Thuisbezorgd.nl. Dat hebben beide partije maandag bekendgemaakt.
Lees berichtMinder bestellingen, maar beter resultaat bij Just Eat Takeaway
Bezorgdienst - Minder bestellingen, maar toch een beter resultaat. Dat is de kern van de jaarcijfers van moederbedrijf Just Eat Takeaway van het Nederlandse Thuisbezorgd. Het betere resultaat werd vooral geboekt omdat ondernemers meer betaalden aan de maaltijdenbezorgdienst. Het bedrijf wist te melden dat het operationeel resultaat in 2023 naar 324 miljoen euro steeg.
Lees bericht