Hooghoudt gaat rechtstreeks aan consument leveren


Bezorging – Hooghoudt lanceert haar eigen webwinkel en gaat rechtstreeks leveren aan die bestellers. Volgens de familiedistilleerderij speelt de direct-to-consumer strategie in op de (digitale) behoefte van de consument. De bezorgstap maakt het bovendien mogelijk om de merkervaring tot aan de deurmat te optimaliseren, aldus het bedrijf.

Het direct bezorgen aan de consument is een stap waar veel bedrijven naar kijken. Maar het omzeilen van grossiers en de relatief hoge bezorgkosten zorgen er toch voor dat veel leveranciers toch afschrikken van het bezorgmodel.

Extra dimensie

Hooghoudt ziet dat de digitalisering het afgelopen decennium de gehele retailmarkt op zijn kop heft gezet, maar zag ook dat de drankindustrie hierin achterbleef en trouw bleef aan de traditionele verkooppunten. Maar sinds postbezorgbedrijven leeftijdschecks aanbieden is de online verkoop van alcohol nu ook mogelijk. Reden voor het familiebedrijf om met de lancering van het e-commerce platform Hooghoudt een extra distributiekanaal kan toevoegen naast het reguliere horeca- en slijterijkanaal. Niels Grootenboer, marketing directeur Hooghoudt: “We staan al meer dan 130 jaar in contact met de consument maar we blijven nieuwe manieren zoeken om die relatie een extra dimensie te geven. Het e-commerce platform maakt dat wij nog beter de veelzijdigheid van jenever laten zien en onze moderne ambacht met iedereen overal delen”.

Internationaal

Naast de groeiplannen in Nederland wil het bedrijf ook internationaal uitbouwen. “Dankzij ons e-commerce kanaal kunnen wij nu ook ons non-alcoholische Zero Zero 24 wereldwijd aanbieden”, aldus Arno Donkersloot, algemeen directeur Hooghoudt. De webwinkel gaat naast Hooghoudt RAW Genever, Hooghoudt Aged Genever 5 years, Hooghoudt Sweet Spiced Genever en Hooghoudt Zero Zero 24 ook speciale edities en exclusieve batches aanbieden. De alcoholische varianten zijn alleen binnen Nederland te koop, de non-alcoholische spirit Hooghoudt Zero Zero 24 wordt in de nabije toekomst internationaal verkrijgbaar.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid