HorecaEvenTT biedt genoeg inspiratie


Keuze uit toppings steeds vaker een vaste waarde op de menu's

Beurzen – De horecavakbeurs HorecaEvenTT in Assen is niet direct het platform voor innovatie en vernieuwing, maar wie inspiratie zoekt heeft aan de beurs een prima platform. De belangrijkste horecapartijen zijn aanwezig en proberen vooral te overtuigen wat de diverse producten in combinatie doen voor de eindgebruikers. En is het uiteindelijk daar niet allemaal om te doen in het horecavak?

Het was een gezellige drukte mandag 10 februari op de eerste beursdag in Assen. Veel horecaondernemers en horecagezinnen hadden de storm getrotseerd en waren naar het circuit gekomen. De locatie van de enige nog overgebleven noordelijke horecavakbeurs. Veel startups op de beursvloer en lokale aanbieders, maar ook een brede variëteit aan landelijke en regionale foodservice-aanbieders waren aanwezig met hun producten en concepten. Zoals Dr Oetker bijvoorbeeld met het hagelnieuwe pizzaconcept Pizza Perfettissima. Een oplossing voor de out of homesector voor het serveren van pizza’s; van basis tot getopte pizza, inclusief oven voor locaties, die beperkt zijn in hun keukenfaciliteiten of die toch de service van een snack willen aanbieden op minder gangbare tijden.

Verscheidenheid

De vegan-trend, die eerder was te zien op de internationale beurzen en op de Horecava, was ook in Assen zichtbaar. Diverse aanbieders boden hun plant-based producten aan. Niet alleen vleesloze hamburgers, sausages en saté, maar zelfs kebab-spiezen. Ook de Vegetarische Slager was als nieuw onderdeel van Unilever prominent aanwezig. En juist door de verscheidenheid konden de noordelijke foodprofessionals ook goed de onderlinge kwaliteitsverschillen zien. Het feit dat over het algemeen de stelling heerst dat de trends in het noorden wat langzamer doorkomen dan in de Randstad klopt, maar dat wil niet zeggen dat de trends zich in de noordelijke provincies niet voordoen. Ook in noorden vraagt de consument vaker naar vegetarische producten en is ook de horecasector op zoek naar ander producten dan het gangbare. En dat geldt voor frisdranken, biersoorten, maar ook in niet vleesproducten of een borrelplank met iets anders dan de klassiekers.

Ondernemerschap

Een beurs als HorecaevenTT is belangrijk voor ondernemers om weer even het vizier te richten op het eigen bedrijf. Wat wil ik zijn en wat wil ik mijn gasten voorzetten? Hoe speel ik in op de trends en in welke mate? Hoe kan ik mijn gerechten, of mijn menu beter presenteren? Vragen waarop er antwoorden op de beursvloer liggen. Misschien niet direct bij de stands zelf, maar wel in de gesprekken met de mensen op de stands en in de combinaties die je als ondernemer zelf kunt trekken uit het aanbod. Ondernemen vraagt weer om meer ondernemerschap en meer creativiteit, in Assen is het tot en met woensdag 12 februari gewoon allemaal te vinden.

Bron:@FoodClicks

Dr Oetker was aanwezig met het nieuwe foodserviceconcept Pizza Perfettissima
Menupresentatie voor kinderen van De Jong Disposables
Vrumona samen met eigen startup Sir Joe bieden samen meer variatie in fris
Saté, sausages, maar ook een hele plant-based 'kebab-spies' bij Evolution Meats

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


GRIZZL laat vleeseter en vegetariër samen eten

Cafetaria – GRIZZL, een cafetariabedrijf in Amsterdam met drie locaties, heeft op de nieuwe ‘Meat the Veggies’-menukaart van dit jaar zowel de vleesburgers op de kaart staan als het vegetarische en vegan alternatief. Op die manier kunnen de vleeseters, vegetariërs en veganisten gezamenlijk aan tafel zitten. Volgens Philip Paternotte en Chloé van Wylick, de initiatiefnemers van GRIZZL, is het...

Lees bericht

Horecavakbeurs Horecava laat zien dat foodservice leeft

Beurzen - De 64e editie van de Horecava eindigde donderdag 16 januari met een recordaantal bezoekers. In totaal bezochten 75.000 foodserviceprofessionals de nationale vakbeurs, een groei van ruim 6% ten opzichte van de vorige editie. Volgens de organisatie steeg het aantal bedrijven dat de beurs bezocht met 9%, in lijn met het stijgende aantal horecaondernemers in Nederland. De drukte op de beursvloer de afgelopen...

Lees bericht

Plant-based visproducten van Novish op Horecava

Vegan - Novish ontwikkelt en produceert plant-based visproducten voor de Europese Retail- en Foordservicemarkten. De producten bestaan uit natuurlijke ingrediënten en zijn 100% vegan. Voor de productie wordt geen soja gebruikt. De producten zijn ontwikkeld voor consumenten die vegan, vegetarisch of flexitarisch zijn. Ook de groep consumenten die zorg hebben voor overbevissing of hun inname van dierlijke eiwitten willen verminderen...

Lees bericht


Duurzame innovaties Unilever en een nieuwe perfect serve bij Lipton op Horecava

Introducties - Unilever pakt op de Horecava groots uit met diverse introducties en een nieuwe perfect serve van het belangrijkste terrasmerk van Nederland. Voor de bezoekers van de horecabeurs is het welkom in de duurzame wereld van Lipton, een wereld vol beleving en innovatie. De Horecava is voor Unilever jaarlijks het evenement om klanten te spreken en te informeren over...

Lees bericht

Bekendmaking Foodservice Marketing Award tijdens Horecava

Awards – Gate delivery en Smullers roze fritessaus waren de winnaars van de Foodservice Marketing Award vorig jaar. Deze editie is de opzet gewijzigd en is er maar één winnaar. De prijs onderscheidt de meest succesvolle en toonaangevende marketinginitiatieven binnen de foodservice en wordt tijdens de Marketing Breakfast Club op de Horecava bekend gemaakt en uitgereikt De Foodservice Marketing Award is...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid