Inschrijving Horecava Innovation Award 2022 geopend
_1080_720_90.jpg)
Inschrijving - De inschrijving voor de Horecava Innovation Award 2022 is gestart. Tot en met 22 oktober 2021 kunnen bedrijven hun innovatie of noviteit insturen. Deelname is mogelijk voor alle foodservice innovaties van exposanten én niet-exposanten.
Deelnemers maken kans om in de voetsporen te treden van eerdere winnaars als Gold & Green, Deliverect, Pure Pacific, Yellowtail, Hemelswater, Rosval, IBM en Flammkuchen Nederland. De Horecava Innovation Award wordt voor de 21e keer op rij toegekend aan het meest innovatieve product, dienst of concept in de foodservice branche. De winnaar wordt bekend gemaakt op de eerste beursdag van de Horecava, die plaatsvindt van maandag 10 tot en met donderdag 13 januari 2022 in RAI Amsterdam.
Inzenden kan in vier categorieën:
- Food & Beverage
- Equipment & Services
- Concepts, Interior & Design
- Digital, Apps & Social Media.
De jury beoordeelt de inzendingen op vier hoofdcriteria: het innovatieve karakter, omzet- en rendement kansen, of ze het werken aangenamer maken en of ze de kwaliteit verbeteren. Daarnaast is er een overkoepelende categorie voor duurzaamheid.
Bron: Horecava/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Starbucks heropent in vernieuwde Lounge 1 Schiphol
Luchthaven - Schiphol heeft er een nieuwe eyecatcher bij: een ruim 500 m² grote Starbucks in de onlangs vernieuwde Lounge 1. De vestiging telt zo’n 180 zitplaatsen en is gerealiseerd in samenwerking met Avolta AG (voorheen HMSHost, red.) en Starbucks. De koffieketen keert hiermee terug op exact dezelfde plek waar in 2007 de allereerste Starbucks van Nederland opende.
Lees berichtLightspeed introduceert AI-tool ‘Benchmarks & Trends’
Introductie - Lightspeed, leverancier van kassa- en betaaloplossingen voor de horeca, lanceert de AI-tool Benchmarks & Trends. Met deze nieuwe functionaliteit krijgen horecaondernemers toegang tot realtime data over de prestaties van vergelijkbare horecabedrijven in hun omgeving.
Lees berichtNielsenIQ: Koreaanse keuken breekt door in Nederland
Analyse - De Koreaanse golf bereikt niet alleen de horeca, maar ook de supermarkten. Wat begon met K-pop en K-drama’s, vertaalt zich nu naar een stevige groei van Koreaanse producten in het Nederlandse retaillandschap. Korean BBQ, kimchi en gyoza zijn niet langer niche, maar mainstream aan het worden. Dat meldt Marten Suurmeijer, senior analist bij bureau NielsenIQ.
Lees berichtHoge prijzen zetten kusttoerisme onder druk
Horeca - De Nederlandse kust verliest terrein als toeristische bestemming door snel oplopende prijzen. Een gemiddeld dagje strand kost inmiddels rond de €100, wat buitenlandse en binnenlandse bezoekers doet uitwijken naar goedkopere alternatieven. Dat meldt Sjuk Akkerman van ING.
Lees berichtJarige De Echoput opent Wild Atelier en Grand Bistro Echo
Horeca - Ter gelegenheid van het 70-jarig jubileum heeft De Echoput twee nieuwe horecaconcepten geïntroduceerd: fine dining restaurant Wild Atelier, onder leiding van SVH Meesterkok Jonathan Zandbergen, en het vernieuwde Grand Bistro Echo, voorheen bekend als Restaurant De Echoput.
Lees berichtNieuw convenant servicekosten biedt horeca grip en duidelijkheid
Convenant - Tien brancheorganisaties, waaronder Koninklijke Horeca Nederland en het Vakcentrum, hebben tijdens vastgoedbeurs PROVADA een nieuw convenant voor servicekosten ondertekend. Hiermee worden afspraken over servicekosten in winkel- en horecapanden transparanter, eerlijker en beter onderbouwd.
Lees bericht