Introductie weiderund bij Jumbo dient 'dubbeldoel'


Jumbo introduceert weiderundvlees van 'dubbeldoel' koeien

Supermarkt - Jumbo introduceert als eerste Nederlandse supermarktketen een assortiment rundvleesproducten afkomstig van zogeheten weiderunderen. De koeien grazen ten minste 120 dagen per jaar en zes uur per dag op de Nederlandse weides. De melk van deze koeien is tevens de basis van de weidezuivel, dat verwerkt wordt in onder meer (karne)melk, vla en yoghurt. De dieren dienen op die manier een dubbel doel.

Jumbo verwerkt het weidevlees van deze ‘dubbeldoel’ koeien onder meer in mager rundergehakt, rundertartaar, burgers en stoofvlees. Begin volgend jaar wordt dit assortiment verder uitgebreid met producten als ribeye, entrecôte, côte de boeuf en bavette. Olaf de Boer, directeur Commercie Jumbo: “Met weidevlees van Nederlandse bodem snijdt het mes aan meerdere kanten. Zo zien we dat klanten steeds vaker letten op dierenwelzijn en kiezen voor lekkere producten waarvan de herkomst duidelijk is. Onze klanten zijn ervan verzekerd dat hun stukje weiderundvlees afkomstig is van Nederlandse weidegangkoeien. Daarbij ontvangen de boeren die al weidegang toepassen nu een meerprijs voor het weidevlees.”

Bron: Jumbo/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Al 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop

Supermarkt -  Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.

Lees bericht


Jumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming

Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.

Lees bericht

Omzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen

Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.

Lees bericht

Succesvolle introductie statiegeldmachine Jumbo Eerbeek

Statiegeld - Na een grootse introductie in september van de nieuwe TOMRA R1-emballachemachine kijkt Jumbo Eerbeek terug op een uiterst succesvolle periode. Ondernemer Christiaan Heine krijgt veel enthousiaste reacties van bestaande en nieuwe klanten. De machine verwerkt tot wel 100 stuks statiegeldverpakkingen per keer en trekt zelfs klanten vanuit het hele land.

Lees bericht


Eerste ziekenhuislocatie van Bakker Bart in Rijnstate Elst

Interview – Het is de grootste Bakker Bart van Nederland en het is de eerste vestiging in een ziekenhuis. De nieuwste locatie van het horecaconcept in het net geopende Rijnstate Elst in Elst is in meerdere opzichten bijzonder. Ook voor de ondernemer zelf, want voor John Macleane, die twee Jumbo’s runt in het Gelderse plaatsje is het zijn eerste foodservicebedrijf.

Lees bericht

Ondernemersfamilie Macleane neemt Jumbo Beuningen over

Supermarkten - De Jumbo winkel in Beuningen van de familie Kalkman wordt op 20 november overgedragen aan de ondernemersfamilie Macleane. Na 32 jaar ondernemerschap in Beuningen, neemt de familie Kalkman afscheid van de vestiging om van hun vrije tijd te genieten. De familie Macleane beheert momenteel al twee Jumbo winkels in Elst en een Bakker Bart in Rijnstate Elst.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid