Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties


Jumbo stopt met vers vleespromoties en wil een andere verhouding in verkopen vlees en plantaardig

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Jumbo streeft als tussenstap naar de doelstelling in 2030 naar een gelijkwaardig aandeel van 50% plantaardige en 50% dierlijke eiwitproducten in 2025, zo laat het bedrijf weten. Daarnaast past het stoppen met vleespromoties bij de eerdere strategie van de ‘Zeven Zekerheden ‘ van Jumbo om élke dag lage prijzen te hanteren voor haar klanten.

Van/voor

Concreet betekent heet besluit van Jumbo dat vanaf week 22 2024 tijdelijke prijspromoties, zogenaamde  ‘van/voor-aanbiedingen’ van vers rundvlees, vers varkensvlees en verse kip verleden tijd zijn. Ton van Veen, CEO Jumbo Supermarkten: “Met het stopzetten van vleespromoties zetten we een belangrijke stap in de richting van onze bijdrage aan de eiwittransitie van dierlijke naar meer plantaardige voeding. We realiseren ons dat versnelling hierin nodig is en hebben daarom als eerste in de markt deze stap genomen. Wij zijn niet over een nacht ijs gegaan in het streven naar een 50/50 eiwittransitie-doel in 2025. Uit analyses is inzichtelijk geworden dat het realiseren van dit tussentijdse doel alleen gehaald kan worden door te stoppen met vleespromoties”.

Wakker Dier

Wakker Dier dat al langer bezwaren maakt tegen stuntprijzen van vlees, is verheugd over de stap die Jumbo nu zet. Collin Molenaar van Wakker Dier zegt daarover: "We hebben grote bewondering voor de moed die Jumbo toont. De supermarkt laat zien dat plantaardige, gezonde voeding echt een topprioriteit is". De organisatie roept andere supermarktorganisaties op het voorbeeld van Jumbo te volgen.

Bron: Jumbo/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Ton van Veen (Jumbo): ‘Meer klanten voorbode van hernieuwde groei’

Formulenieuws - Jumbo maakte vanochtend cijfers bekend over het eerste halfjaar, waarbij topman Ton van Veen tevens terugblikte op de eerste zes maanden van dit jaar, maar ook een perspectief schetst voor de nabije toekomst. De omzet steeg in het eerste halfjaar met een procentje, terwijl het marktaandeel vrijwel onveranderd uitkwam op 21%.

Lees bericht


Bierconsumptie horeca daalt eerste zes maanden met 1,9%

Analyse – Over de eerste zes maanden van dit jaar is de bierverkoop in ons land met iets meer dan 5 procent gedaald. Een daling van 1,9% deed zich voor bij de horeca. Bij de supermarkten was de daling met 6,6% nog groter. Opvallend was ook de forse daling in alcoholvrije bieren.

Lees bericht

Bij achttien festivals is het menu volledig vegetarisch

Festivals – Bij achttien grote festivals kunnen de bezoekers dit jaar volledig vegetarisch eten, laat Wakker Dier weten. De organisatie vraagt de festivals meer vegetarisch aan te bieden, om enerzijds de consument kennis te laten maken met vegetarisch eten en anderzijds de milieu-impact van festivals te verkleinen.

Lees bericht



De Vegetarische Slager wordt steeds plantaardiger

Samenwerking - De Vegetarische Slager gaat meer samenwerken met de eivervangers van The EVERY Company, waardoor de producten steeds plantaardiger worden. Veel producten zijn dat al, maar nog niet allemaal. Het online platform ChangeInc. voor toekomstmakers vraagt zich daarom af wordt de Vegetarische Slager straks niet de Veganistische Slager?

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid