Just Eat Takeaway ziet omzet fors toenemen


Just Eat Takeaway wist iets minder orders te verzorgen, maar wel de kosten fors te verminderen

Maaltijdbezorger - Just Eat Takeaway.com, moederbedrijf van Thuisbezorgd,  heeft de omzet in 2021 fors zien toenemen, maar daarnaast tekende het bezorgbedrijf ook voor een verlies van bijna 1 miljard euro. Dit bleek woensdagochtend bij de presentatie van de definitieve cijfers van de maaltijdbezorger.

Just Eat Takeaway.com wist in het afgelopen jaar de omzet met 33 procent te laten groeien tot 5,3 miljard euro. In 2020 kwam de omzet uit op 4 miljard.

In een toelichting op de cijfers heeft CEO Jitse Groen wel aangegeven dat het bedrijf wel steeds bij winstgevendheid komt te zitten. Vooral in Noord-Europa doet de maaltijdbezorger het goed. In het Verenigd Koninkrijk en Ierland wist het bedrijf het aantal bestellingen te verdubbelen. Het bedrijf ondervindt in deze landen wel forse concurrentie en moet blijven investeren.

In het afgelopen kwartaal steeg het aantal orders met 14%. In heel 2021 steeg het aantal orders met 33% tot bijna 1,1 miljard.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Samenwerking Getir en Thuisbezorgd.nl uitgebreid

Samenwerking – Flitsbezorger Getir en Thuisbezorgd.nl gaan meer samenwerken. Het assortiment alledaagse artikelen van Getir werd sinds mei al aangeboden op Thuisbezorgd.nl , maar daar wordt nu het assortiment van Gorillas aan toegevoegd. Alle producten worden rechtstreeks geleverd door Getir of Gorillas-bezorgers.

Lees bericht


NLVVM viert 7e editie Dag van de Maaltijdbezorger

Maaltijdbezorging - De Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers (NLVVM) zet zich voor het 7e jaar op rij in voor landelijke waardering van de maaltijdbezorger. Op 21 september - De Dag van de Maaltijdbezorger - zullen de bij de NLVVM aangesloten formules de maaltijdbezorgers persoonlijk in het zonnetje zetten.

Lees bericht


Minder bestellingen en kosten bij Just Eat Takeaway

Analyse -Just Eat Takeaway, het bedrijf achter Thuisbezorgd.nl, heeft in het eerste halfjaar minder bestellingen kunnen verzorgen dan een jaar geleden. Door iets hogere bestedingen per bestelling en fors snijden in de kosten heeft het bedrijf toch de winstcijfers aanzienlijk zien verbeteren.

Lees bericht



Thuisbezorgd.nl brengt Nederlandse snackmarkt in kaart

Analyse – Nederland eet het liefst gefrituurde snacks en friet op zondag en de frikandel is de populairste snack. Maar regionaal zijn er verschillen. Dit blijkt uit de verzamelde gegevens van bezorgdienst Thuisbezorgd.nl, die op de Internationale dag van de friet, de Nederlandse snackmarkt in kaart heeft gebracht aan de hand van de gegevens van zo’n 5000 snackbars.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid