Karma Kebab gaat eigen horecaconcept openen
Winkelconcept - Het plantaardige initiatief Karma Kebab heeft 1 miljoen euro investeringsgeld van investeringsfonds Phase2.earth opgehaald en wil daarmee onder meer een nieuw eigen horecaconcept openen in Utrecht. Dat maakt het bedrijf donderdag bekend.
Karma Kebab is een 100% ‘plantpowered’ kebab, gemaakt van lokale groenten en graan, met als basis knolselderij. Het bedrijf kreeg naamsbekendheid op Lowlands toen het voor het eerst aan grote groepen mensen de plantaardige kebab voorschotelde. Gestart vanuit de ‘foodtruck’ is karma Kebab inmiddels uitgegroeid tot een merk dat ook verkrijgbaar is in de supermarkten van Dekamarkt en Coop en bij de groothandels Bidfood en Sligro. Daarnaast zijn de producten te bestellen via UberEats, Gorilla’s en HelloFresh.
De 1 miljoen aan investeringsruimte die nu is binnengehaald is bedoeld om het merk verder te laten groeien. Een van de initiatieven die daar binnen past is het ontwikkelen van een eigen winkel. De eerste Karma Kebab-locatie gaat begin 2022 open in de Domstad. Onlangs had Karma Kebab ook een tijdelijke winkel neergezet als onderdeel van de Jumbo in Groningen.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Karma Kebab-oprichter Hidde Stolkwijk legt taken neer
Persoonlijk - Hidde Stolkwijk, één van de oprichters van vegan foodconcept Karma Kebab, heeft besloten zijn taken per eind mei neer te leggen. Wat hij hierna gaat doen is niet bekend. Stolkwijk maakt zijn vertrek bekend op Linkedin.
Lees berichtMinder bestellingen, maar beter resultaat bij Just Eat Takeaway
Bezorgdienst - Minder bestellingen, maar toch een beter resultaat. Dat is de kern van de jaarcijfers van moederbedrijf Just Eat Takeaway van het Nederlandse Thuisbezorgd. Het betere resultaat werd vooral geboekt omdat ondernemers meer betaalden aan de maaltijdenbezorgdienst. Het bedrijf wist te melden dat het operationeel resultaat in 2023 naar 324 miljoen euro steeg.
Lees berichtMayte Oosterveld van PLUS wordt CFO Just Eat Takeaway
Benoeming - De Raad van Commissarissen van Just Eat Takeaway.com heeft financieel directeur Mayte Oosterveld van PLUS voorgedragen als Chief Financial Officer en lid van de Raad van Bestuur van Just Eat Takeaway.com. In die functie zal zij Brent Wissink opvolgen die zijn vertrek heeft aangekondigd.
Lees berichtFrikandel meest bestelde product op Nieuwjaarsdag
Analyse – Traditioneel maakt Thuisbezorgd aan het einde van het jaar een overzicht van de meest populaire bestelde gerechten. Dit jaar is het overzicht uitgebreider en biedt de analyse van de bestellingen een aardige inzage in het consumptiegedrag van de Nederlander bij bestellingen. Een overzicht van de Nederlandse trek in frikandel speciaal op nieuwjaarsdag en de grootste zoetekauw van Nederland, tot...
Lees berichtThuisbezorgd en flitsbezorger Flink gaan samenwerken
Samenwerking - Thuisbezorgd breidt haar aanbod in boodschappen bezorgen verder uit met online bezorgdienst Flink. Vanaf nu kunnen Nederlandse consumenten verse producten en dagelijkse boodschappen van Flink bestellen via Thuisbezorgd.
Lees berichtChristina Aguilera en rapper Latto in ‘Thuisbezorgd-campagne’
Campagne - Christina Aguilera en rapper Latto brengen hiphop en opera samen in nieuwe campagne voor Thuisbezorgd.nl. Beide artiesten slaan in de ‘Zei d’r iemand’-Thuisbezorgdcampagne voor de eerste keer de handen ineen.
Lees bericht