Karma Kebab-oprichter Hidde Stolkwijk legt taken neer


Karma Kebab bij een bijeenkomst van cafetariaformule Kwalitaria

Persoonlijk - Hidde Stolkwijk, één van de oprichters van vegan foodconcept Karma Kebab, heeft besloten zijn taken per eind mei neer te leggen. Wat hij hierna gaat doen is niet bekend. Stolkwijk maakt zijn vertrek bekend op Linkedin.

Stolkwijk vindt het de hoogste tijd worden het stokje over te dragen aan Pascal Labrie en Ivo van der Pouw. Met Labrie en Marcel van der Heijden richtte Stolwijk in 2020 het plantaardige foodconcept Karma Kebab op.  Eerst als foodtruck op festivals, maar inmiddels als bedrijf met producten in de schappen van supermarkten en een webshop. Over de ontwikkeling van het bedrijf schrijft hij: “Ooit stond ik voor een groep mensen te vertellen over olietankers en speedboten. Ik laat met volle trots een speedboot met raketaandrijving, zijspan met ballenbak en roze confettikanonnen achter. En hoewel het fantastisch is geweest om dat (inmiddels) gevaarte te besturen, is het ook tijd om het stokje door te geven”.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

De Vegetarische Slager wordt steeds plantaardiger

Samenwerking - De Vegetarische Slager gaat meer samenwerken met de eivervangers van The EVERY Company, waardoor de producten steeds plantaardiger worden. Veel producten zijn dat al, maar nog niet allemaal. Het online platform ChangeInc. voor toekomstmakers vraagt zich daarom af wordt de Vegetarische Slager straks niet de Veganistische Slager?

Lees bericht



Sodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025

Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.

Lees bericht

Wakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten

Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...

Lees bericht



Nespresso introduceert feloranje Travel Mug

Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid