Kersttruck en Rode Kruis centraal in kerstcampagne Coca-Cola
Campagne – In de nieuwe kerstcampagne van Coca-Cola in Nederland staan de kersttruck en het Rode Kruis centraal. De Coca-Cola kersttruck was de afgelopen twee jaar niet te zien door corona. Nu het samenzijn weer kan en mag, rijdt die weer. In de nieuwe wereldwijde campagne ‘Christmas Always Finds Its Way’ legt het frisdrankmerk ook weer de nadruk op het belang van samenzijn en het oog hebben voor elkaar. Samen met het Rode Kruis zet Coca-Cola deze boodschap hier kracht bij door hun voedselprogramma te steunen.
De kersttruck van Coca-Cola was voor het eerst te zien in een tv-commercial in 1995. Daarmee maakt de in kerstsfeer verlichte truck al 27 jaar een vast onderdeel uit van de kerstcommercials van het frisdrankmerk op de laatste twee coronajaren na toen de kersttruck niet rondreed. Daar komt nu verandering in, want de Kerstman en zijn kerstelfjes gaan in Nederland weer op pad om de kerstgedachte naar de mensen te brengen. Zij verkondigen een belangrijke boodschap, namelijk het belang van samenzijn en de bijzondere momenten die daaruit voortvloeien. Deze filosofie staat dit jaar ook centraal in de nieuwe internationale kerstcampagne 'Christmas Always Finds Its Way'. De boodschap is dat Kerst er - ondanks alle uitdagingen - altijd weer in slaagt om mensen samen te brengen.
Kersttruck on tour
Van 6 t/m 24 december gaat de Coca-Cola kersttruck weer door het land rijden in aanwezigheid van de Kerstman en zijn kerstelfjes. In totaal worden er door het hele land zo’n twintig plaatsen aangedaan, van kerstmarkten tot binnensteden.
Het Rode Kruis
Het Rode Kruis organiseert in Nederland een voedselhulpprogramma, waarmee ze, met behulp van lokale partners, onder andere boodschappenkaarten uitdelen aan mensen die niet rond kunnen komen in een moeilijke periode. Dit zijn tegoedkaarten waar boodschappen mee gedaan kunnen worden. Naast een directe donatie van Coca-Cola krijgt het voedselhulpprogramma ook aandacht tijdens de kersttrucktour. Gasten bij de truck kunnen voor een open bedrag (vanaf 50 cent) een Engelse Pie kopen waarbij de volledige opbrengst rechtstreeks naar dit mooie project van het Rode Kruis gaat.
Bron: Coca-Cola/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop
Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends.
Lees berichtCoca-Cola fabriek in Nederland CO₂-neutraal gecertificeerd
Industrie – De fabriek in Dongen van Coca-Cola Europacific Partners is CO₂-neutraal gecertificeerd volgens de internationale PAS2060 norm. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt. Eén van de onderdelen voor het behalen van het certificaat is het reductieplan, met als grootste impact de overgang van gas naar volledige elektrificatie.
Lees berichtCoca-Cola bottelarij Chaudfontaine bestaat 100 jaar
Jubileum – De bottelarij waar het mineraalwater van Chaudfontaine vandaan komt bestaat 100 jaar. De bottelarij in het gelijknamige Belgische stadje is sinds 20 jaar in handen van Coca-Cola.
Lees berichtCoca-Cola introduceert smaakvariant in co-creatie met AI
Introductie – Coca-Cola lanceert woensdag wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste smaak, die mede door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.
Lees berichtJeroen van Vliet nieuwe country director CCEP Nederland
Personalia - Jeroen van Vliet is vanaf 1 maart 2023 de nieuwe country director Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) Nederland. Hij volgt Jaap Wassink op, die binnen de organisatie de internationale stap maakt naar de rol van group VP sales execution & route to market voor CCEP.
Lees berichtCoca-Cola stapt volledig over op elektrische bedrijfsauto’s
Duurzaamheid - Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) meldt dat het frisdrankbedrijf volledig overstapt op elektrische voertuigen voor alle bedrijfsauto’s. De transitie moet voor einde van 2026 zijn afgerond vooruitlopend op het wereldwijde EV100 initiatief.
Lees bericht