KHN en Curaçao Restaurant Association gaan samenwerken


Vertegenwoordigers van KHN en CRA zetten onder toeziend oog van waarnemend Gouverneur van Curaçao, Michelle Capriles, hun handtekening

Samenwerking - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en de Curaçao Restaurant Association (CRA) zijn een samenwerking aangegaan, waarbij Curaçao een nieuwe KHN-afdeling wordt. Dit betekent dat horecaondernemers op Curaçao binnenkort kunnen profiteren van de diensten van het KHN-lidmaatschap.

Robèr Willemsen en Dirk Beljaarts van KHN en Tarzeno Circkens en John Henry Every van de CRA hun handtekening hebben onlangs tijdens een bijeenkomst op Curaçao in het bijzijn van de waarnemend Gouverneur van Curaçao, Hare Excellentie Michelle Capriles onder de samenwerking hun handtekening gezet.

De samenwerking is geformaliseerd in de nieuwe KHN-afdeling Curaçao, met als doel om samen toe te werken naar een toekomstbestendige horeca. Op Curaçao wordt toerisme als economische pijler steeds belangrijker. Dat stelt nieuwe eisen aan de horeca. Het lidmaatschap van KHN kan een steun in de rug zijn bij de verdere professionalisering. Leden op Curaçao kennen dezelfde rechten en plichten als andere KHN-leden. Alle horecaondernemers op het eiland kunnen lid worden van deze nieuwe afdeling.

Voor de horecaondernemers op Curaçao betekent de samenwerking met KHN onder meer dat zij persoonlijk advies kunnen krijgen, dat hun belangen worden behartigd en dat zij op de hoogte worden gebracht van veranderende wet- en regelgeving. Maar ook Nederlandse horecaondernemers profiteren van de samenwerking, volgens KHN. ‘Er zijn al veel Nederlandse horecaondernemers actief op Curaçao, en veel ondernemers zijn geïnteresseerd om de stap te maken. Met KHN als bindende kracht, zowel hier als op Curaçao, kan KHN ook een rol spelen voor in Nederland gevestigde horecaondernemers die op Curaçao willen ondernemen. Het systeem is hetzelfde en ondernemers kunnen snel schakelen met het lokale bestuur’, aldus KHN in een toelichting.

Curaçao Restaurant Association

De Curaçao Restaurant Association is opgericht in september 2007 en behartigt de belangen van restaurants. Leden van de CRA zijn professionele restaurateurs en foodservice-exploitanten. Lidmaatschap van de Restaurant Association geeft ondernemers toegang tot gespecialiseerde branche-informatie, service, ondersteuning ledenvoordelen, cursussen en workshops, communicatie met de overheid en andere instanties en een uitgebreid netwerk van collega-ondernemers.

Bron: KHN/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Eventseizoen 2024 geopend met fors meer eventcateraars

Analyse – In april start het evenementenseizoen en volgens cijfers van de Kamer van Koophandel is het aantal fors gegroeid. Het gaat dan om cateringpartijen die zowel festivals, bruiloften, verjaardagen en andere feesten verzorgen. Het handelsregister van de KvK telde er in het eerste kwartaal van 2024 ruim 27.000, dat zijn er bijna 16.000 meer dan vijf jaar geleden, een stijging van 133%.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid