Kick-off Week van de horeca tijdens Gastvrij Rotterdam
Actieweek - Na een succesvolle editie vorig jaar wordt ook dit jaar weer de Week van de horeca georganiseerd. De week, die van 19 tot en met 24 september wordt gehouden, staat volledig in het teken van alle horecaprofessionals, ondernemers, leveranciers, opleiders – en studenten binnen de horeca. De week wordt afgetrapt samen met de officiële opening van Gastvrij Rotterdam op 19 september in Rotterdam Ahoy.
De eerste editie van de Week van de horeca vond plaats in 2019, toen nog de Nationale Horecadag. Inmiddels is de Nationale Horecadag uitgegroeid tot de Week van de horeca, die elk jaar plaatsvindt in september. De week is een landelijk initiatief, waarbij diverse organisaties, stichtingen, opleidingen en horecazaken samenwerken. De Week van de horeca heeft als doel om te laten zien hoe mooi het is om te werken en te studeren in de horeca en om alle huidige horecaprofessionals nog eens extra in te laten zien hoe erg wij hen waarderen. “Tijdens de Week van de horeca laten horecabedrijven door heel Nederland zien waarom werken in de horeca zo leuk is, door middel van het organiseren van workshops en kijkjes achter de schermen. Met dit initiatief willen we zoveel mogelijk mensen bereiken en ze enthousiast maken voor een baan in de horeca. Ook is de Week van de horeca voor alle huidige horecaprofessionals door hen nog eens extra in het zonnetje te zetten, werken we gezamenlijk aan het behoud van horecatalent,” aldus Arco Noorlander van VHC.
Gezamenlijk
Net als vorig jaar wordt de Week van de horeca officieel geopend samen met de opening van Gastvrij Rotterdam. In samenwerking met drankenhuis Cordier staan de bubbels klaar om een toost uit te brengen op de horeca. “De 9e editie van Gastvrij Rotterdam beloofd dit jaar de grootste editie tot nu te worden. Het is van groot belang nieuwe potentiële horecaprofessionals al in hun middelbare school periode te interesseren voor de horeca en de vele mogelijkheden die de sector hen kan bieden op tijd bij hen onder de aandacht te brengen. De Week van de Horeca zet de sector in de spotlights en dat doet Gastvrij Rotterdam natuurlijk ook. Beide initiatieven op het zelfde moment van start laten gaan, versterkt elkaar,” aldus Robert Melaard, managing director van Gastvrij Rotterdam.
Leukste horecateam van Nederland
In de aanloop naar – en tijdens de Week van de horeca vindt ook weer de jaarlijkse verkiezing plaats voor het leukste horecateam van Nederland. Horecazaken kunnen zichzelf aanmelden en middels een creatieve inzending laten zien waarom zij als finalist gekozen moeten worden door juryleden Milo Berlijn en Patrick Treichl.
Bron: Week van de Horeca/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees bericht