Kick off Week van de Horeca weer tijdens Gastvrij Rotterdam
![](/images/made/uploads/Netwerk_gastvrij-rotterdam-2022-32_(Medium)_1080_719_90.jpg)
Actieweek - Dit jaar vindt de Week van de Horeca plaats in september, van 18 tot en met 23 september. De kick off van de actieweek die de horeca en de medewerkers in het zonnetje moet plaatsen is net als vorig jaar tijdens Gastvrij Rotterdam.
De Week van de horeca is een jaarlijks terugkerend landelijk initiatief en staat volledig in het teken van alle horecaprofessionals, ondernemers, leveranciers, opleiders – en studenten binnen de horeca. De kick off vindt plaats tijdens de jubileum editie van Gastvrij Rotterdam op 18 september.
Imagoverbetering
De eerste editie van de Week van de horeca vond plaats in 2019, toen nog de Nationale Horecadag. Inmiddels is het initiatief uitgegroeid tot de Week van de horeca, die elk jaar plaatsvindt in september. Gedurende de Week van de horeca worden er door heel Nederland workshops en kijkjes achter de schermen gegeven, met als doel te laten zien hoe leuk, leerzaam en divers werken én studeren in de horeca is. “Dankzij deze landelijke krachtenbundeling laten wij zien hoe mooie onze branche is én werken we aan het behoud onze huidige horecatalenten”, aldus initiatiefnemer Lennart Maas.
Leukste horecateam
Ook wordt voor de derde keer de verkiezing voor het leukste horecateam van Nederland georganiseerd. Sinds de eerste editie al een groot succes met deelnemers door heel Nederland. Horecazaken kunnen zichzelf kosteloos aanmelden en middels een creatieve inzending laten zien waarom zij als finalist gekozen moeten worden door juryleden Milo Berlijn en Patrick Treichl. De finale vindt ook dit jaar weer plaats tijdens de GastvrijheidsTOP, een event van FNV Horeca speciaal voor horecaprofessionals, waar vorig jaar Van Woerden Rossum met de eerste prijs naar huis ging.
Bron: Nationale Horecadag/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
burgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY
Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.
Lees berichtCrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden
Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.
Lees berichtUdo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN
Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.
Lees berichtBrandt & Levie en Chez Jan komen met 100% plantbased hotdog
Introductie - Het Amsterdamse worstmerk Brandt & Levie lanceert samen met Rotterdamse hotdog specialist Chez Jan hun Plantbased Hotdog. Na een volledig circulaire worst en een hybride worst gaan ze nu voor het eerst 100% plantbased. Samen met hotdogpartner Chez Jan gaan zij deze zomer de nieuwe ‘hotdog’ dit seizoen op de kaart zetten bij tientallen horeca en evenementenlocaties. Het product komt...
Lees berichtDe Eetgemak Groep en TotaalVERS bundelen krachten
Samenwerking – Maaltijdenproducent De Eetgemak Groep en TotaalVERS, gespecialiseerd in het leveren van een totaalpakket aan eten en drinken, bundelen hun krachten. Doel van de samenwerking is de dienstverlening naar afnemers verder verbeteren.
Lees berichtInstock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel
Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.
Lees bericht