Kinderkookboek van Jumbo moet aanzetten tot gezonder eten


Supermarkt – Jumbo heeft een kookboek samengesteld met recepten van ‘helden’, zoals Dylan Haegens, StukTV, Max Verstappen, Ronnie Flex en Monica Geuze. Het kookboek is een idee van kinderen. De recepten moeten kinderen aanzetten tot koken en gezonder eten. Aan de introductie van het kookboek is ook een spaaractie gekoppeld van het supermarktbedrijf. Kinderen kunnen stickers sparen van hun helden om deze in het kookboek te plakken. Frits van Eerd, CEO van Jumbo: “Het is geweldig dat zoveel helden meewerken aan deze actie. Nóg mooier is het dat dit idee van kinderen zelf is gekomen. Het is een van de initiatieven die zijn voortgevloeid uit onze Raad van Kinderen. Kinderen geven ook aan dat ze meer betrokken willen worden bij de keuze voor lekkere én gezonde maaltijden. Deze spaaractie speciaal voor kinderen speelt helemaal in op die vraag.” Tussen de stickers zitten ook gouden stickers, waarmee spaarders kans maken op een ‘meet & greet’ met vier van de helden uit het kookboek. Bij de introductie gisteren  mochten de jonge bedenkers van het kookboek samen met YouTuber Dylan Haegens het eerste gerecht klaarmaken, Dylans Pompeuze Pompoencouscous. Raad van Kinderen Jumbo heeft al sinds 2011 – als eerste supermarktketen – een Raad van Kinderen, onder leiding van prinses Laurentien van Oranje. De Raad van Kinderen is een initiatief van de Missing Chapter Foundation. De gedachte achter dit initiatief is dat kinderen een gelijkwaardige stem krijgen in de beslissingen die van invloed zijn op hun leven, nu en in de toekomst. Jumbozit met regelmaat met de Raad van Kinderen om tafel. Zo heeft de supermarktketen ook vier keer per jaar de Stoel van de Toekomst staan bij het managementoverleg waarbij kinderen hun mening mogen geven over bepaalde strategische keuzes. Ook heeft Jumbo de Raad van Kinderen mee laten beslissen over de inhoud van het Koningsontbijt. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



3 miljoen Nederlanders gebruiken online supermarkt

Onderzoek – Het aantal mensen dat online boodschappen doet zit in de lift en is sinds 2016 bijna verdubbeld. Het afgelopen jaar hebben bijna 3 miljoen Nederlanders boodschappen gedaan bij een online supermarkt. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, onderzoek van online onderzoekbureau Multiscope onder 7.300 Nederlanders. Van alle Nederlanders heeft 21% in het afgelopen jaar besteld bij een online...

Lees bericht

Jumbo Racedagen maken plaats voor Super Friday

Supermarkt – De racedagen van Jumbo supermarkten zijn afgelopen jaar voor het laatste geweest. De  razend populaire racedagen op het circuit van Zandvoort maken plaats voor trainingsdag Super Friday tijdens de Dutch Grand Prix. Het is volgens Jumbo een festivaldag vol optredens van artiesten en de dag waarop de racewagens tijdens de vrije training ook de meeste minuten op de baan...

Lees bericht


Jumbo groeit het hardst in marktaandeel

Supermarkten – Van alle supermarkten in Nederland groeit Jumbo het hardst. Voor een belangrijk deel wordt die groei gerealiseerd door overnames. Opvallende dalers zijn de discounters Aldi en Lidl. Jaarlijks maakt onderzoekbureau Nielsen de marktaandelen bekend. Albert Heijn is nog steeds met afstand de grootste supermarktketen. Vorig jaar liet Albert Heijn voor het eerst een daling ziien. In het overzicht laat...

Lees bericht

Maagaandeel van buitenshuis ligt op een 14% en groeit gestaag

Analyse – Het maagaandeel, waar marktpartijen graag hun marktposities in uitdrukken, ligt voor de totale buitenhuismarkt op 14 procent en groeit nog gestaag. Van de primaire supermarktklanten kennen Albert Heijn en Coop het hoogste maagaandeel in dit gebruiksmoment. Hiermee wordt de vraag van Ton van Veen, CFO Jumbo, beantwoord die hij tijdens het FSIN congres op de Horecava stelde. Een antwoord dat...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid