KING daagt Nederlanders uit met AcroKING


Industrie – LOL en YOLO zijn als acroniem het bekendst onder jongeren, maar merknamen als KING en HEMA zijn ook bekend. Bovendien blijkt dat Nederlandse jongeren van 18 tot en met 35 jaar beter op de hoogte zijn van acroniemen en hun betekenis dan ouderen. Dit blijkt uit onderzoek dat pepermuntfabrikant KING deed onder ruim 1000 Nederlanders ter gelegenheid van de introductie van het woordspel AcroKING. Acroniemen zijn afkortingen die uitgesproken worden als een woord en die een vast plek hebben gekregen in onze taal. De merknaam KING wordt tijdens de actieperiode van 15 weken vervangen door woorden als FRIS, LEKKER en GENIET, waarmee geoefend kan worden. Op acroking.nl kan de inzending worden geplaatst. Einddoel is het verzinnen van een nieuwe betekenis voor het acroniem KING, dat al ruim 90 jaar staat voor ‘Kwaliteit In Niets Geëvenaard’. 42 procent van de 18- tot en met 35-jarigen weet wat een acroniem is, tegenover slechts 29 procent van de 60-plussers. Ook de acroniemen zelf zijn bekender bij jongeren. Zo kent maar liefst 90 procent van de 18- tot en met 35-jarigen het acroniem LOL (Laughing Out Loud), tegenover slechts 32 procent van de 60-plussers. YOLO (You Only Live Once) is bij 67 procent van de 18- tot en met 35-jarigen bekend en bij slechts 17 procent van de 60-plussers. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid