La Trappe Nillis, eerste alcoholvrije trappistenbier


Vader Abt met het trappistenbier Nillis 0.0%

Alcoholvrij bier - Bierbrouwerij de Koningshoeven brengt als eerste in de wereld een volledig alcoholvrij trappistenbier op de markt: La Trappe Nillis (0,0%). Het bier is het resultaat van traditionele technieken en innovatie.

Het alcoholvrije bier is gebrouwen volgens authentieke receptuur, met gebruikmaking van duurzame grondstoffen en energiebronnen. Een deel van de opbrengst gaat naar projecten die de broeders van Abdij Onze Lieve Vrouw van Koningshoeven in Oeganda ontplooien.

Met de stijgende vraag naar alcoholvrij bier ontwikkelde de 140 jaar oude Bierbrouwerij de Koningshoeven met La Trappe Nillis een volledig alcoholvrij trappistenbier dat geen concessies doet aan de kwaliteit van La Trappe.

Symboliek van de naam Nillis

De naam ‘Nillis’ is afgeleid van het Latijnse Nihil (niets) en Nullus (geen enkel). Daarmee doet La Trappe Nillis ook in naam recht aan wat het is: 0,0% alcohol en traditioneel 100% La Trappe. Maar er is nog een betekenis  van de naam ‘Nillis’: “Het is een verbastering van Nilus, dat verwijst naar de rivier de Nijl”, aldus broeder Isaac, de prior van Abdij O.L.V. van Koningshoeven, die nauw betrokken was bij de ontwikkeling van het alcoholvrije bier. “De Nijl ontspringt in Oeganda, waar wij als trappistengemeenschap een dochterhuis hebben, Our Lady of Victoria. De naam van dit nieuwe bier symboliseert daarmee ook onze verbondenheid met dat land.”

Verkrijgbaar vanaf 21 augustus

La Trappe Nillis is vanaf zaterdag 21 augustus 2021 verkrijgbaar in flessen van 33cl. Deze zijn exclusief te proeven in het Proeflokaal van Bierbrouwerij de Koningshoeven en te koop in de Kloosterwinkel van de abdij of online via www.kloosterwinkelonline.nl

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Alcoholvrij bier blijft sterk groeien in dalende biermarkt

Bieren - De verkoop van alcoholvrij blijft groeien. In 2020 is de verkoop  gestegen met 8,5%. Dat betekent dat 1 op de 14 biertjes die gedronken wordt nu alcoholvrij is. De totale markt voor bier daalde wel met 14 procent. Dit blijkt uit cijfers van de Vereniging Nederlandse Brouwers, die vandaag bekend zijn gemaakt.

Lees bericht



Bavaria start grootse campagne voor Bavaria 0.0%

Campagne – De campagne voor Bavaria 0.0% wordt de grootste in de geschiedenis van de Brabantse bierbrouwer Swinkels Family Brewers, waartoe het biermerk behoort, en moet de consument overtuigen dat de variant amper is te onderscheiden van alcoholhoudend pils.

Lees bericht

‘Achterhoek en grensstreek kiezen vaker voor alcoholvrij’

Onderzoek – Alcohol zit in de lift. Niet alleen wordt het meer verkocht, ook het aantal alcoholvrije biervarianten neemt steeds meer toe. Wel zijn er regionale verschillen in consumptie. Zo blijkt alcoholvrij bier vooral populair te zijn in de Achterhoek en langs de grensstreken. Nederland is een echt pilsland, stelt onderzoeksbureau Nielsen die de analyse over de biermarkt maakte. In 2009 bestond...

Lees bericht


Affligem blond lanceert alcoholvrije variant

Bier – Heineken heeft in Nederland de alcoholvrije variant van Affligem geïntroduceerd. De 0.0-variant werd eerder al geïntroduceerd in Frankrijk. Affligem Blond 0.0% is een alcoholvrij Belgisch blond abdijbier. Volgens Nannette de Koning, Brandmanager Affligem wordt ook binnen de categorie alcoholvrij steeds vaker gezocht naar smaakvariatie. En met Affligem Blond 0.0% ervaar je volgens haar de volledige beleving van speciaalbier, maar...

Lees bericht

Leffe introduceert als eerste alcoholvrij abdijbier

Introductie - Leffe introduceert het allereerste 0,0% abdijbier in Nederland. Vanaf eind april kan elke bierliefhebber op het terras genieten van de authentieke smaak van een Leffe Blond, volledig alcoholvrij. De trend om bewuster van bier te genieten, waarbij vaker wordt gekozen voor kwalitatief speciaalbier of alcoholvrij bier, sluit aan bij de introductie van Leffe Blond 0,0%. De cijfers bewijzen het ook:...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid