Laag vertrouwen drukt horecaomzet


Horeca – Het aanhoudend lage consumentenvertrouwen drukt de omzet in de horeca. Vooral restaurants krijgen klappen, waar ze de afgelopen jaren nog licht wisten te plussen. Cafés blijven voor het vierde achtereenvolgende jaar in een negatieve spiraal. Dit blijkt uit een rapport van het economisch bureau van de ING Bank, dat vandaag verschijnt. “Al sinds 2008 zit de horeca in een flinke dip”, stelt econoom Thijs Geijer in De Telegraaf. “In 2011 trad er licht herstel op, vooral bij hotels en restaurants, maar we zijn weer terug bij af.” Ook in 2012 verloor de sector 0,3% van zijn omzet. Geijer wijt de omzetdruk aan het lage consumentenvertrouwen. “Dat drukt de horeca weer in de min.” We zijn minder uit gaan eten en gaan minder naar de kroeg. “Cafés worden bovendien sterker getroffen door de accijnsverhogingen van 1 januari van dit jaar.” De oplossingen volgens Geijer is dat de horeca moet bewegen. “Horecabazen zullen actief op zoek moeten gaan om klanten naar binnen te trekken, willen ze de crisis goed doorkomen.”   Bron: De Telegraaf

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid