Landal ’t Loo neemt proef met zelfrijdende bezorgrobot


De zelfrijdende bezorgrobot zoals die bij Landal Landgoed 't Loo rondrijdt

Leisure - Vakantiepark Landal Landgoed ’t Loo in ’t Loo-Oldebroek heeft de primeur van de eerste zelfrijdende robot op een Europees vakantiepark. De bezorgrobot gaat het parkteam in eerste instantie ondersteunen bij het aanleveren en ophalen van linnengoed in de recreatiewoningen, maar later wordt de bezorgrobot ook ingezet voor ontbijt- en bbq-pakketten en pizza’s.

Landal GreenParks werkt al geruime tijd aan het implementeren van robots om het werk met innovatieve mogelijkheden gemakkelijker te maken en de gasttevredenheid te verhogen. Werknemers die bepaalde werkzaamheden niet meer hoeven te doen, kunnen die vrijgekomen tijd besteden aan de gasten van het park. Om die reden worden in het restaurant ook robots ingezet voor het uitserveren en ophalen van vuile vaat.

In eerste instantie test Landal de zelfrijdende bezorgrobot twee keer één maand. Met kerst wordt test even onderbroken. Binnen die periode worden verschillende scenario’s met de bezorgrobot uitgevoerd.

De start van de pilot op Landal Landgoed ‘t Loo is een eerste stap die uiteindelijk moet leiden tot het inzetten van bezorgrobots op meer plekken in de dagelijkse operatie en op meerdere vakantieparken van Landal GreenParks. Bij het project zijn meerdere partners betrokken: schoonmaakorganisatie Novon, technologieontwikkelaar Dutch Automated Mobility en producent van robotvoertuigen Clevon uit Estland.

Hospitality services

De zelfrijdende bezorgrobot biedt een kijkje in de toekomst van hospitality services waar technologie de menselijke interactie versterkt in plaats van deze te vervangen, laat Landal weten. Van het zelfstandig afleveren van schoon bedlinnen direct bij de accommodatie, tot het rondbrengen van boodschappen en gereedschap of onderdelen, de bezorgrobot zorgt voor een soepele en efficiënte service, zodat de medewerkers op de parken zich kunnen richten op het bieden van een meer persoonlijke gastervaring. “Onze wereld ziet steeds meer innovatieve technologische oplossingen die het leven makkelijker maken. Van een digitale sleutel in de Landal-app, die onze gasten toegang biedt tot hun accommodatie en het zwembad en waarmee je direct kan boeken voor het restaurant en andere activiteiten, tot aan de robots die in veel restaurants het werk lichter maken voor onze medewerkers,” aldus operationeel directeur Jeroen Mol van Landal GreenParks.

Bron: Landal/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘AI en robotisering moeten hospitality ondersteunen’

Bijeenkomst – Donderdag vond de bijeenkomst ‘Phygital’ van Trema Foodnetwerk. Het thema behandelde de vraagstukken van de steeds verdere (noodzakelijke) integratie van digitalisering en robotisering in de foodservicebranche. Efficiency en gebrek aan personeel zijn belangrijk uitgangspunten bij de invulling. Conclusie van de dag: AI en robotisering moeten hospitality ondersteunen, maar kunnen de menselijke waarde van gastvrijheid nooit vervangen.

Lees bericht



Koekjes van De Koekfabriek voor gasten Landal GreenParks

Leisureparken - Landal GreenParks gaat op 15 vakantieparken de koekjes van De Koekfabriek serveren. In totaal gaat het om ruim 1 miljoen handgemaakte koekjes, die gasten krijgen bij hun warme dranken. De samenwerking is bijzonder: bij De Koekfabriek werken mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.  Dankzij de samenwerking met Landal GreenParks kunnen circa tien structurele werkplekken worden opgevuld.

Lees bericht

Hans Oosterdijk per 1 juni in dienst van EuroParcs Group

Benoeming - Hans Oosterdijk, Director Portfolio & Concept Design bij Landal GreenParks, maakt de overstap naar de EuroParcs Group. Per 1 juni treedt hij als Operational Director EP Group in dienst bij het snel groeiende bedrijf waarvan het hoofdkantoor in Apeldoorn zetelt. Dat meldt de website van EuroParcs.

Lees bericht



Foodboxen en versbereide maaltijden bij Landal GreenParks

Leisure - Landal GreenParks heeft een assortiment foodboxen en versbereide maaltijden ontwikkeld, die gasten kunnen bestellen voor in de bungalow. Met dit nieuwe initiatief kunnen gasten genieten van verschillende eet- en drinkmomenten in en om de bungalow. Ook zijn er boxen om zelf producten te maken in de bungalow.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid