Leffe introduceert als eerste alcoholvrij abdijbier


Introductie - Leffe introduceert het allereerste 0,0% abdijbier in Nederland. Vanaf eind april kan elke bierliefhebber op het terras genieten van de authentieke smaak van een Leffe Blond, volledig alcoholvrij. De trend om bewuster van bier te genieten, waarbij vaker wordt gekozen voor kwalitatief speciaalbier of alcoholvrij bier, sluit aan bij de introductie van Leffe Blond 0,0%. De cijfers bewijzen het ook: volgens onderzoek is de verkoop van alcoholvrij bier van 2010 tot 2017 met maar liefst 285% is toegenomen in Nederland. “Leffe Blond is het grootste en bekendste speciaalbier merk van Nederland. Met de introductie van de alcoholvrije Leffe Blond kunnen we consumentenop nog meer momenten laten genieten van de smaak,” aldus Adriaan Bos Senior Brand Manager Leffe. Bierbrouwerij AB InBev, waar Leffe onderdeel van is, heeft zichzelf als doel gesteld te zorgen dat minstens 20% van het eigen wereldwijde biervolume tegen eind 2025 bestaat uit niet- of laag-alcoholisch bier. Leffe Blond 0,0% werd in januari in België geïntroduceerd. Vanaf eind april is het product beschikbaar voor de Nederlandse horeca. Bron: @FoodClicks Introductie - Leffe introduceert het allereerste 0,0% abdijbier in Nederland. Vanaf eind april kan elke bierliefhebber op het terras genieten van de authentieke smaak van een Leffe Blond, volledig alcoholvrij. De trend om bewuster van bier te genieten, waarbij vaker wordt gekozen voor kwalitatief speciaalbier of alcoholvrij bier, sluit aan bij de introductie van Leffe Blond 0,0%. De cijfers bewijzen het ook: volgens onderzoek is de verkoop van alcoholvrij bier van 2010 tot 2017 met maar liefst 285% is toegenomen in Nederland. “Leffe Blond is het grootste en bekendste speciaalbier merk van Nederland. Met de introductie van de alcoholvrije Leffe Blond kunnen we consumentenop nog meer momenten laten genieten van de smaak,” aldus Adriaan Bos Senior Brand Manager Leffe. Bierbrouwerij AB InBev, waar Leffe onderdeel van is, heeft zichzelf als doel gesteld te zorgen dat minstens 20% van het eigen wereldwijde biervolume tegen eind 2025 bestaat uit niet- of laag-alcoholisch bier. Leffe Blond 0,0% werd in januari in België geïntroduceerd. Vanaf eind april is het product beschikbaar voor de Nederlandse horeca. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nederlandse brouwers zien moeizaam herstel biermarkt

Biermarkt – De Nederlandse brouwers zien dat door versoepeling van de coronamaatregelen er steeds meer mag, maar ziet dat niet terug in de bierverkoop. Die blijft vooralsnog achter bij vorig jaar en ver bij het jaar daarvoor. De biermarkt is dus nog lang niet hersteld concluderen de brouwers en daarom roepen zij het kabinet op om de geplande accijnsverhoging achterwege te...

Lees bericht






BBB Horeca Summit nieuw op BBB Maastricht

Beurzen – Op 11 tot en met 13 oktober wordt de BBB Maastricht gehouden in het vernieuwde MECC Congrescentrum in Maastricht. Voor de horecaprofessionals is dan weer drie dagen lang proeven, beleven en netwerken. Nieuw dit jaar is de BBB Horeca Summit, die de BBB organiseert in samenwerking met Servicecenter 4Hospitality.

Lees bericht

Thuisbezorging in 4 weken tijd met 20% gestegen

Analyse – De horeca is deze zomer minder hard gestegen dan in de zomer van vorig jaar. Anders ligt dat bij thuisbezorging. Dat blijft maar doorstijgen. De afgelopen 4 weken wederom met 20 procent (van 6,5% van de avondmaaltijden thuis naar 7,9%).

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid