Leffe introduceert als eerste alcoholvrij abdijbier


Introductie - Leffe introduceert het allereerste 0,0% abdijbier in Nederland. Vanaf eind april kan elke bierliefhebber op het terras genieten van de authentieke smaak van een Leffe Blond, volledig alcoholvrij. De trend om bewuster van bier te genieten, waarbij vaker wordt gekozen voor kwalitatief speciaalbier of alcoholvrij bier, sluit aan bij de introductie van Leffe Blond 0,0%. De cijfers bewijzen het ook: volgens onderzoek is de verkoop van alcoholvrij bier van 2010 tot 2017 met maar liefst 285% is toegenomen in Nederland. “Leffe Blond is het grootste en bekendste speciaalbier merk van Nederland. Met de introductie van de alcoholvrije Leffe Blond kunnen we consumentenop nog meer momenten laten genieten van de smaak,” aldus Adriaan Bos Senior Brand Manager Leffe. Bierbrouwerij AB InBev, waar Leffe onderdeel van is, heeft zichzelf als doel gesteld te zorgen dat minstens 20% van het eigen wereldwijde biervolume tegen eind 2025 bestaat uit niet- of laag-alcoholisch bier. Leffe Blond 0,0% werd in januari in België geïntroduceerd. Vanaf eind april is het product beschikbaar voor de Nederlandse horeca. Bron: @FoodClicks Introductie - Leffe introduceert het allereerste 0,0% abdijbier in Nederland. Vanaf eind april kan elke bierliefhebber op het terras genieten van de authentieke smaak van een Leffe Blond, volledig alcoholvrij. De trend om bewuster van bier te genieten, waarbij vaker wordt gekozen voor kwalitatief speciaalbier of alcoholvrij bier, sluit aan bij de introductie van Leffe Blond 0,0%. De cijfers bewijzen het ook: volgens onderzoek is de verkoop van alcoholvrij bier van 2010 tot 2017 met maar liefst 285% is toegenomen in Nederland. “Leffe Blond is het grootste en bekendste speciaalbier merk van Nederland. Met de introductie van de alcoholvrije Leffe Blond kunnen we consumentenop nog meer momenten laten genieten van de smaak,” aldus Adriaan Bos Senior Brand Manager Leffe. Bierbrouwerij AB InBev, waar Leffe onderdeel van is, heeft zichzelf als doel gesteld te zorgen dat minstens 20% van het eigen wereldwijde biervolume tegen eind 2025 bestaat uit niet- of laag-alcoholisch bier. Leffe Blond 0,0% werd in januari in België geïntroduceerd. Vanaf eind april is het product beschikbaar voor de Nederlandse horeca. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

burgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY

Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.

Lees bericht


CrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden

Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.

Lees bericht

Udo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN

Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.

Lees bericht



Instock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel

Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid