Leffe introduceert als eerste alcoholvrij abdijbier


Introductie - Leffe introduceert het allereerste 0,0% abdijbier in Nederland. Vanaf eind april kan elke bierliefhebber op het terras genieten van de authentieke smaak van een Leffe Blond, volledig alcoholvrij. De trend om bewuster van bier te genieten, waarbij vaker wordt gekozen voor kwalitatief speciaalbier of alcoholvrij bier, sluit aan bij de introductie van Leffe Blond 0,0%. De cijfers bewijzen het ook: volgens onderzoek is de verkoop van alcoholvrij bier van 2010 tot 2017 met maar liefst 285% is toegenomen in Nederland. “Leffe Blond is het grootste en bekendste speciaalbier merk van Nederland. Met de introductie van de alcoholvrije Leffe Blond kunnen we consumentenop nog meer momenten laten genieten van de smaak,” aldus Adriaan Bos Senior Brand Manager Leffe. Bierbrouwerij AB InBev, waar Leffe onderdeel van is, heeft zichzelf als doel gesteld te zorgen dat minstens 20% van het eigen wereldwijde biervolume tegen eind 2025 bestaat uit niet- of laag-alcoholisch bier. Leffe Blond 0,0% werd in januari in België geïntroduceerd. Vanaf eind april is het product beschikbaar voor de Nederlandse horeca. Bron: @FoodClicks Introductie - Leffe introduceert het allereerste 0,0% abdijbier in Nederland. Vanaf eind april kan elke bierliefhebber op het terras genieten van de authentieke smaak van een Leffe Blond, volledig alcoholvrij. De trend om bewuster van bier te genieten, waarbij vaker wordt gekozen voor kwalitatief speciaalbier of alcoholvrij bier, sluit aan bij de introductie van Leffe Blond 0,0%. De cijfers bewijzen het ook: volgens onderzoek is de verkoop van alcoholvrij bier van 2010 tot 2017 met maar liefst 285% is toegenomen in Nederland. “Leffe Blond is het grootste en bekendste speciaalbier merk van Nederland. Met de introductie van de alcoholvrije Leffe Blond kunnen we consumentenop nog meer momenten laten genieten van de smaak,” aldus Adriaan Bos Senior Brand Manager Leffe. Bierbrouwerij AB InBev, waar Leffe onderdeel van is, heeft zichzelf als doel gesteld te zorgen dat minstens 20% van het eigen wereldwijde biervolume tegen eind 2025 bestaat uit niet- of laag-alcoholisch bier. Leffe Blond 0,0% werd in januari in België geïntroduceerd. Vanaf eind april is het product beschikbaar voor de Nederlandse horeca. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Omzet horeca nagenoeg gelijk in vierde kwartaal

Analyse - In 2023 heeft de horeca 13,2 procent meer omgezet dan in 2022. Ook in het vierde kwartaal steeg de omzet, zij het licht met 0,1 procent ten opzichte van het derde kwartaal. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) daalde in het laatste kwartaal van 2023 wel met 0,6 procent, zo meldt het CBS.

Lees bericht


Minder bestellingen, maar beter resultaat bij Just Eat Takeaway

Bezorgdienst - Minder bestellingen, maar toch een beter resultaat. Dat is de kern van de jaarcijfers van moederbedrijf Just Eat Takeaway van het Nederlandse Thuisbezorgd. Het betere resultaat werd vooral geboekt omdat ondernemers meer betaalden aan de maaltijdenbezorgdienst. Het bedrijf wist te melden dat het operationeel resultaat in 2023 naar 324 miljoen euro steeg.

Lees bericht


Oud-bestuurders Booking.com en Ahold aan boord bij Amigos

Platform - Social platform Amigos heeft drie voormalige directeuren van Booking.com, Hyves en Ahold als investeerders aangetrokken, plus een bestuurslid KHN Amsterdam. De Amigos app heeft ruim 800.000 gebruikers, maar wil verder groeien. Ook internationaal. De nieuw aangetrokken investeerders gaan daarbij helpen.

Lees bericht


ID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev

Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.

Lees bericht

Bier met minder alcohol steeds populairder

Biermarkt – De Nederlandse bierdrinker drinkt steeds minder bier en wanneer die bier drinkt kiest hij steeds vaker voor een biertje met een lager alcoholpercentage. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Nederlandse Brouwers. De bierverkopen zijn door de slechte zomer en hoge inflatie volgens de brouwers in 2023 zowel voor thuis als in de horeca licht teruggelopen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid