Lekkerland zet meer in op biologisch fruit


De biologische I AM Organic producten die Lekkerland heeft opgenomen zijn bananen en fruitcups met vers gesneden fruit

Groothandel - Lekkerland is een nieuwe samenwerking aangegaan met Organto, een innovatieve leverancier van verse biologische groenten, fruit en kruiden. Met de komst van Organto’s I AM Organic assortiment speelt Lekkerland in op de specifieke behoeften van de bewuste Nederlandse consument.

Lekkerland maakt door de samenwerking deze productcategorie nu beschikbaar voor al haar klanten. ‘Wat deze samenwerking met Organto helemaal bijzonder maakt, is de 100% transparante keten en het CO2-neutrale assortiment dat we onze klanten kunnen leveren’, aldus Patrick van Leijenhorst, Category Manager Foodservice bij Lekkerland. Transparant, want de producten zijn dankzij strategische samenwerkingen met Organto’s telers qua herkomst exact te traceren. Bovendien krijgt die teler een eerlijke prijs. Daarnaast wordt gewerkt met korte lijnen. Van Leijenhorst: ‘Productie, import en verkoop zijn strak gestroomlijnd. Dit maakt het leveringsproces van verse producten snel en efficiënt.’

Met deze nieuwe samenwerking wil Lekkerland toegevoegde waarde bieden in de categorie vers biologisch fruit en samen met haar partners en klanten een positieve impact realiseren.

I AM Organic

De biologische I AM Organic producten die Lekkerland heeft opgenomen in haar assortiment betreffen bananen en fruitcups met vers gesneden fruit. Afhankelijk van het seizoen rouleert het aanbod van fruitcups, met op dit moment frambozen, blauwe bessen, rode appel en peer. De producten zijn afkomstig van telers in onder andere Nederland, Spanje en Argentinië. De fruitcups worden aangeboden in een transparante, 100% recyclebare verpakking. ‘Wij zijn ons bewust van voedselverspilling en duurzame verpakkingen en willen deze ambitie prominenter naar voren brengen’, aldus Van Leijenhorst.

Bron: Lekkerland/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Sportproducten XXL Nutrition bij 220 Shell-locaties

Petrol – Shell gaat op 220 tankstationlocaties de eiwitproducten verkopen van XXL Nutrition. Dat heeft René van der Zel van XXL Nutrition donderdag bekend gemaakt. Sport- en eiwitproducten worden steeds vaker als assortimentsuitbreiding ingezet bij tankstations.

Lees bericht

Cool Runnings nieuwe logistiek partner InstockMarket

Voedselverspilling - Duurzame horeca groothandel InstockMarket is een nieuwe samenwerking aangegaan met Cool Runnings Transport In Gilze (NB) voor distributie naar alle horecaklanten. Cool Runnings is gespecialiseerd in geconditioneerd transport van verse en diepgevroren levensmiddelen in Nederland en Vlaanderen.

Lees bericht

EuroParcs opent onbemande shops op vakantieparken

Vakantieparken – EuroParcs gaat tot het einde van dit jaar in totaal tien onbemande parkshops openen op vakantieparken verspreid over Nederland. Bezoekers kunnen in de winkels de belangrijkste dagelijkse boodschappen halen en bij een zelfscankassa afrekenen.

Lees bericht


‘Meer aanbod proteïne drinks & bars binnen tankstations’

Ontwikkeling – Steeds vaker worden de tankstationsgezien als aankoop- en verkoopkanaal van proteïne drinks & bars. Ook de tankstationmaatschappijen zelf en de groothandels geloven in deze relatief nieuwe categorie. De Haan Minerale Oliën doet een test met het sterk groeiende merk XXL op een aantal locaties en ook groothandel Lekkerland heeft een aantal producten opgenomen.

Lees bericht

Lagardère gaat drie ‘healthy’ Natoo-winkels openen op NS-stations

Reizigersconcept - Lagardère Travel Retail, de Franse winkelorganisatie met verschillende retailformules in Nederland, waaronder cafetariaformule Smullers, opent dit jaar drie winkels met het eigen eetconcept Natoo. Een concept gericht op gezonde voeding in een 110% CO2 klimaat positieve fast-casual eetgelegenheid. De drie geplande locaties komen op de stations Rotterdam CS, Den Haag CS en Leiden CS.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid