Lichte daling jaaromzet Sligro ondanks groei vierde kwartaal


Het relatiemagazine magaZINe van Sligro

Groothandel – Ondanks een forse groei in het vierde kwartaal van 2021 is de jaaromzet van Sligro Food Group licht gedaald. De omzet kwam met €1.898 miljoen 2,5% lager uit dan de omzet ad €1.946 miljoen in 2020 een jaar eerder, ondanks de stijging van 21,5% in het vierde kwartaal van 2021 ten opzichte van vorig jaar.

In het laatste kwartaal van 2021 van oktober tot en met december kwam de omzet uit op 554 miljoen euro. De Nederlandse activiteiten zorgden voor een omzet van 501 miljoen euro. De omzet in België was goed voor 53 miljoen euro. Over het vierde kwartaal van 2020 lag de omzet van de gezamenlijke activiteiten nog op 456 miljoen euro.

België kende in het vierde kwartaal een minder strenge lockdown voor de horeca dan Nederland. Nederland kende 32 weken (gedeeltelijke) sluiting van de horeca in 2021 ten opzichte van 24 weken in 2020. In België was de horeca 39 weken gesloten in 2021 ten opzichte van 42 weken in 2020. In vergelijking met het niveau vóór COVID beliep de omzetafname 23% (Q4:15%).

Door de verschillende lockdownperioden liepen de omzetten bij de zuiderburen ook minder terug dan in Nederland. Terwijl in Nederland sprake was van een omzetdaling over het jaar genomen van 2,6%, nam de omzet in België af met 0,9%. Nederland kende in het vierde kwartaal van 2021 een omzettoename van 21,0%, België 26,7%.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Uitdagende tijden blijven Sligro parten spelen

Groothandel - De omzet van de Groep over het eerste halfjaar 2024 bedroeg € 1.393 miljoen, een afname van 0,7% ten opzichte van het eerste halfjaar van 2023. Desondanks bleef onze ebitda met € 55 miljoen gelijk aan vorig jaar en nam het bedrijfsresultaat met € 2 miljoen toe tot € 6 miljoen. De nettowinst nam door gestegen rentelasten af tot een verlies van € 1 miljoen.

Lees bericht

burgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY

Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.

Lees bericht

CrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden

Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.

Lees bericht


Feyenoord en Sligro verlengen samenwerking met 5 jaar

Samenwerking - Feyenoord Rotterdam N.V. en Sligro hebben het partnership met vijf jaar verlengd. De horecagroothandel is daarmee tot 1 juli 2029 als Official Food Partner aan de club verbonden. Ook blijft Sligro food- en non-foodproducten leveren aan De Kuip. Dat meldt Sligro Food Group.

Lees bericht

Udo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN

Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid