Lieferando start in Duitsland met bezorgen supermarktproducten


Buitenland – De Duitse bezorgdienst Lieferando, zusje van Thuisbezorgd.nl, wil de klanten ook gaan voorzien van boodschappen uit supermarkten. Moederbedrijf Just Eat Takeaway heeft de uitbreiding van deze activiteiten bij onze oosterburen woensdag bekend gemaakt.

Lieferando wil de boodschappenservice in eerste instantie starten in 50 steden en daarna opschalen naar 80 Duitse steden. Op die manier kan de bezorgdienst zo’n 12 miljoen gebruikers een volledig boodschappenpakket van supermarkten aanbieden. En dat ook nog eens snel, want de bezorging duurt gemiddeld 20 tot 30 minuten.

Met welke supermarkten Lieferando allemaal gaat samenwerken is nog niet bekend. De bezorgdienst komt in ieder geval in concurrentie met Rewe en Edeka die ook al een eigen bezorgdienst hebben.

Duitsland geldt als een soort testmarkt voor deze ‘super app’ van bezorgen voor maaltijden en boodschappen. Later wil Just Eat Takeaway ook kijken naar de mogelijkheden van het bezorgen van boodschappen in het Verenigd Koninkrijk en – mogelijk - Nederland.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Ton van Veen (Jumbo): ‘Meer klanten voorbode van hernieuwde groei’

Formulenieuws - Jumbo maakte vanochtend cijfers bekend over het eerste halfjaar, waarbij topman Ton van Veen tevens terugblikte op de eerste zes maanden van dit jaar, maar ook een perspectief schetst voor de nabije toekomst. De omzet steeg in het eerste halfjaar met een procentje, terwijl het marktaandeel vrijwel onveranderd uitkwam op 21%.

Lees bericht


Bierconsumptie horeca daalt eerste zes maanden met 1,9%

Analyse – Over de eerste zes maanden van dit jaar is de bierverkoop in ons land met iets meer dan 5 procent gedaald. Een daling van 1,9% deed zich voor bij de horeca. Bij de supermarkten was de daling met 6,6% nog groter. Opvallend was ook de forse daling in alcoholvrije bieren.

Lees bericht


Haagse Shell Mobility Hub nu ook Ochama PickUp-point

Formulenieuws - De Shell Mobility Hub aan de Veerkade in Den Haag gaat samenwerken met omnichannelbedrijf Ochama en krijgt een PickUp-point van deze boodschappendienst. Gebruikers kunnen in de Shell Mobility Hup nu niet alleen de auto en zichzelf ‘opladen’, maar ook direct hun online bestelde boodschappen afhalen.

Lees bericht



Wakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten

Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid