Lightspeed integreert kassa met betaalmethode Tikkie Check


Bestedingen in de horeca fors hoger dan zelfde periode vorig jaar

Betaaltechniek - Pizzeria De Burgemeester van Napels in Leeuwarden is het eerste restaurant dat gebruik maakt van de coronaproof betaaloplossing van Lightspeed. Het bedrijf heeft vanaf deze week de Tikkie Check als betaalapp geïntegreerd in het kassasysteem.

De integratie biedt horecaondernemers een eenvoudige oplossing om hun gasten zonder tussenkomst van personeel af te laten rekenen. Vanaf de heropening kunnen gasten betalen door de QR-code te scannen op hun tafel en gelijk een betaalverzoek te sturen naar hun tafelgenoten. Zodra de rekening is voldaan, wordt dit automatisch doorgegeven in Lightspeed en kan de tafel worden afgesloten. De betaalmethode is niet alleen snel en overzichtelijk, maar bovenal een veilige manier van contactloos betalen.

Voordelen voor ondernemer en gasten zijn dat er niet meer hoeft te worden gevraagd om een rekening en dat er ook niet hoeft te worden gewacht tot de bediening komt om af te rekenen. De gast kan vertrekken wanneer die wil. Ook fooi kan in het betaalproces worden toegevoegd. Daarnaast betekent een digitale rekening en bon dat de ondernemer minder hoeft te printen, wat bijdraagt aan duurzamer ondernemen.

Beter

Pizzeria De Burgemeester van Napels heeft als eerste bedrijf Tikkie Check in zijn kassasysteem geïntegreerd. Peter Tuinhof, oprichter en eigenaar: “Ik denk dat Tikkie Check ervoor gaat zorgen dat de totale ervaring van onze gasten nog beter wordt. Nu zijn er nog tafels waarbij het eten goed was, maar het afrekenen lang duurde. Ook voor mijn team is het positief: als er voorstellingen waren in de nabijgelegen schouwburg was het afrekenen echt een klus waar niemand zin in had. Daar hoeven we ons nu geen zorgen meer om te maken. Ik denk dat iedereen er beter uit komt – zowel onze gasten als onze werknemers.” Gaetan Buelinckx, Sales Director van Lightspeed: “Veel Nederlanders zien contactloos betalen als vereiste zodra de horeca hun deuren weer mag openen en met behulp van Tikkie Check kunnen ondernemers eenvoudig voorzien in deze klantbehoefte.”

Met Tikkie zijn eenvoudig betaalverzoeken te versturen via o.a. WhatsApp, Messenger, sms en QR-code. De betaalmethode van ABN AMRO werd in 2016 geïntroduceerd en telt inmiddels meer dan 6 miljoen gebruikers.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Consument wil gezonder eten, maar loopt vast op prijs en gemak

Onderzoek - Nederlanders willen gezonder eten, maar stuiten in de praktijk op barrières als hoge kosten en beperkte beschikbaarheid. Dat blijkt uit nieuw consumentenonderzoek van Panelwizard, in opdracht van ABN AMRO. Bijna negen op de tien ondervraagden noemt gezonde voeding belangrijk, maar zegt moeite te hebben om die ambitie waar te maken.

Lees bericht


‘Horeca digitaliseert, maar laat ook kansen liggen’

Horeca –Vier op de vijf horecaondernemers in Nederland maakt gebruik van een online reserveringssysteem. Hierdoor ervaart meer dan een derde (35%) minder fouten in reserveringen. Toch benut een grote groep ondernemers nog niet alle voordelen van deze systemen. Denk aan het automatiseren van communicatie, het minimaliseren van wachttijden of het personaliseren van de bediening.

Lees bericht


Lidl en Vrumona winnaars allereerste Tikkie Awards

Awards – Lidl en Vrumona zijn de allereerste bedrijven die een Tikkie Campagne Award hebben uitgereikt gekregen. De bekendmaking vond plaatst op vrijdag 7 februari het Tikkie seminar tijdens het ABN AMRO Open tennistoernooi in Ahoy Rotterdam. Lidl krijgt de award voor Beste Tikkie Advertentiecampagne van 2024 en Vrumona de prijs voor Beste Cashback Campagne.

Lees bericht

ING iets positiever over horeca 2025 dan ABN AMRO

Analyse – ING Research en ABN AMRO presenteerden vandaag hun toekomstverwachtingen voor de horeca in 2025. Opvallend is dat ING iets positiever is dan ABN AMRO. Daar waar ING een lichte volumegroei ziet, voorziet ABN AMRO vooral een toenemende druk in de horeca door oplopende kosten en toenemende concurrentie. Beide banken verwachten wel een toename in het aantal faillissementen in 2025.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid