Lightspeed integreert kassa met betaalmethode Tikkie Check


Betaaltechniek - Pizzeria De Burgemeester van Napels in Leeuwarden is het eerste restaurant dat gebruik maakt van de coronaproof betaaloplossing van Lightspeed. Het bedrijf heeft vanaf deze week de Tikkie Check als betaalapp geïntegreerd in het kassasysteem.

De integratie biedt horecaondernemers een eenvoudige oplossing om hun gasten zonder tussenkomst van personeel af te laten rekenen. Vanaf de heropening kunnen gasten betalen door de QR-code te scannen op hun tafel en gelijk een betaalverzoek te sturen naar hun tafelgenoten. Zodra de rekening is voldaan, wordt dit automatisch doorgegeven in Lightspeed en kan de tafel worden afgesloten. De betaalmethode is niet alleen snel en overzichtelijk, maar bovenal een veilige manier van contactloos betalen.

Voordelen voor ondernemer en gasten zijn dat er niet meer hoeft te worden gevraagd om een rekening en dat er ook niet hoeft te worden gewacht tot de bediening komt om af te rekenen. De gast kan vertrekken wanneer die wil. Ook fooi kan in het betaalproces worden toegevoegd. Daarnaast betekent een digitale rekening en bon dat de ondernemer minder hoeft te printen, wat bijdraagt aan duurzamer ondernemen.

Beter

Pizzeria De Burgemeester van Napels heeft als eerste bedrijf Tikkie Check in zijn kassasysteem geïntegreerd. Peter Tuinhof, oprichter en eigenaar: “Ik denk dat Tikkie Check ervoor gaat zorgen dat de totale ervaring van onze gasten nog beter wordt. Nu zijn er nog tafels waarbij het eten goed was, maar het afrekenen lang duurde. Ook voor mijn team is het positief: als er voorstellingen waren in de nabijgelegen schouwburg was het afrekenen echt een klus waar niemand zin in had. Daar hoeven we ons nu geen zorgen meer om te maken. Ik denk dat iedereen er beter uit komt – zowel onze gasten als onze werknemers.” Gaetan Buelinckx, Sales Director van Lightspeed: “Veel Nederlanders zien contactloos betalen als vereiste zodra de horeca hun deuren weer mag openen en met behulp van Tikkie Check kunnen ondernemers eenvoudig voorzien in deze klantbehoefte.”

Met Tikkie zijn eenvoudig betaalverzoeken te versturen via o.a. WhatsApp, Messenger, sms en QR-code. De betaalmethode van ABN AMRO werd in 2016 geïntroduceerd en telt inmiddels meer dan 6 miljoen gebruikers.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Recordbedrag van 3,4 miljard euro via Tikkie in 2020

Betalingen – In 2020 is er in Nederland voor maar liefst 3,4 miljard euro aan Tikkies betaald, 800 miljoen euro méér dan in 2019. Alles bij elkaar opgeteld, is er sinds de oprichting al zo’n 7,8 miljard euro afgetikt. Het betaalsysteem, een initiatief van ABN Amro, telt inmiddels 6 miljoen gebruikers.

Lees bericht



Tikkie Check maakt afrekenen in horeca nog eenvoudiger

Betaalmethode – Na Tikkie Terug komt ABN Amro nu met Tikkie Check. Met deze betaalmethode kunnen gasten eenvoudig afrekenen in de horeca zonder tussenkomst van personeel. Daarnaast zijn rekeningen eenvoudig te delen, kan er fooi worden gegeven en zijn er gemakkelijk bestellingen te plaatsen.

Lees bericht

‘6 miljoen gebruikers sturen 200.000 Tikkies per dag’

Betaalapp - Tikkie, de betaalapp van ABN AMRO met meer dan 6 miljoen gebruikers, is er nu ook voor geldterugacties. Om geld terug te krijgen hebben consumenten alleen de aankoopbon nodig en de app. Wie de betreffende actieknop aanklikt en met de camera over de aankoopbon gaat, krijgt binnen 5 seconden het aankoopbedrag retour. De pilotfase is inmiddels achter de rug en...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid