Lightspeed integreert kassa met betaalmethode Tikkie Check


Betaaltechniek - Pizzeria De Burgemeester van Napels in Leeuwarden is het eerste restaurant dat gebruik maakt van de coronaproof betaaloplossing van Lightspeed. Het bedrijf heeft vanaf deze week de Tikkie Check als betaalapp geïntegreerd in het kassasysteem.

De integratie biedt horecaondernemers een eenvoudige oplossing om hun gasten zonder tussenkomst van personeel af te laten rekenen. Vanaf de heropening kunnen gasten betalen door de QR-code te scannen op hun tafel en gelijk een betaalverzoek te sturen naar hun tafelgenoten. Zodra de rekening is voldaan, wordt dit automatisch doorgegeven in Lightspeed en kan de tafel worden afgesloten. De betaalmethode is niet alleen snel en overzichtelijk, maar bovenal een veilige manier van contactloos betalen.

Voordelen voor ondernemer en gasten zijn dat er niet meer hoeft te worden gevraagd om een rekening en dat er ook niet hoeft te worden gewacht tot de bediening komt om af te rekenen. De gast kan vertrekken wanneer die wil. Ook fooi kan in het betaalproces worden toegevoegd. Daarnaast betekent een digitale rekening en bon dat de ondernemer minder hoeft te printen, wat bijdraagt aan duurzamer ondernemen.

Beter

Pizzeria De Burgemeester van Napels heeft als eerste bedrijf Tikkie Check in zijn kassasysteem geïntegreerd. Peter Tuinhof, oprichter en eigenaar: “Ik denk dat Tikkie Check ervoor gaat zorgen dat de totale ervaring van onze gasten nog beter wordt. Nu zijn er nog tafels waarbij het eten goed was, maar het afrekenen lang duurde. Ook voor mijn team is het positief: als er voorstellingen waren in de nabijgelegen schouwburg was het afrekenen echt een klus waar niemand zin in had. Daar hoeven we ons nu geen zorgen meer om te maken. Ik denk dat iedereen er beter uit komt – zowel onze gasten als onze werknemers.” Gaetan Buelinckx, Sales Director van Lightspeed: “Veel Nederlanders zien contactloos betalen als vereiste zodra de horeca hun deuren weer mag openen en met behulp van Tikkie Check kunnen ondernemers eenvoudig voorzien in deze klantbehoefte.”

Met Tikkie zijn eenvoudig betaalverzoeken te versturen via o.a. WhatsApp, Messenger, sms en QR-code. De betaalmethode van ABN AMRO werd in 2016 geïntroduceerd en telt inmiddels meer dan 6 miljoen gebruikers.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Transparante Food&i toont opdrachtgevers de eigen winst

Catering - Het cateringconcept Food&i startte bij het begin van de coronauitbraak als een nieuwe manier van serviceverlening. Niet alleen flexibel, maar vooral ook inzetbaar op een gezondere en duurzame manier van cateren. Daarnaast ook nog eens heel transparant in alles, omdat de opdrachtgever precies weet wat de cateraar verdient. De eigenaren van Facilicom geloofden erin en durfden het...

Lees bericht


Stijgende prijzen rem op herstel retailsector

Analyse – Een volumegroei van 1 procent voor de retailsector in 2022 verwacht ABN AMRO. Een belangrijke oorzaak van die matige groei zijn de stijgende prijzen, ook die van de boodschappen. Als andere reden voor de matige groei ziet de bank de verschuivingen in bestedingen naar diensten als reizen en horeca zodra alle beperkende maatregelen zijn opgeheven.

Lees bericht


Lockdown kost horeca 200 miljoen omzet per week

Analyse – Elke week in harde lockdown kost de horeca circa 200 miljoen euro omzet, zo blijkt uit berekeningen van ABN AMRO. De horeca kampt bovendien met enorme personeelstekorten, waarbij de uitstroom van gekwalificeerd horecapersoneel – als gevolg van de nieuwe gedwongen sluiting – alleen maar groter wordt.

Lees bericht


‘Belastingschuld bij horecabedrijven fors opgelopen’

Analyse - Bedrijven hebben de belastingschuld de afgelopen coronaperiode flink zien oplopen.  Volgens onderzoek van ABN AMRO is de belastingschuld tot en met augustus opgelopen tot 18,3 miljard euro. Een toename van 2,4 miljard ten opzichte van de eerdere peildatum in februari. Vooral horecabedrijven behoren tot de bedrijven die een behoorlijke belastingschuld hebben opgebouwd.

Lees bericht

‘Helft minder gasten bij geen pin-mogelijkheid’

Horeca – Horecazaken die geen mogelijkheid hebben om te betalen met de pinpas kunnen tot de helft van hun klandizie mislopen. Dat blijkt uit onderzoek gedaan in opdracht van Lightspeed. De pinas is verreweg het meest favoriete betaalmiddel;  85 procent van de Nederlanders betaalt in een horecazaak het liefst met pin.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid