Maaltijdboxen winnen geen terrein meer in 2019


Onderzoek – Het percentage Nederlanders dat gebruik maakt van maaltijdboxen neemt niet verder toe. Dit geldt ook voor de marktleider HelloFresh. Alleen Beebox was in staat, mede dank zij het samengaan met Willem & Drees, de positie te verbeteren.

Dit blijkt uit de OutofHome Shopper monitor. De OutofHome Shopper monitor is het grootste OutofHome onderzoek in Nederland en een initiatief van Rien de Koning van More2Market en @FoodClicks. In 2019 nam het aantal bestellers van maaltijdboxen met 0,1 procent toe, terwijl dat het jaar ervoor nog op bijna 2 procent groei zat. De opmars van maaltijdboxen was tien jaar geleden uiterst stormachtig.

2018 beste jaar

HelloFresh kreeg er volgens eigen zeggen in 2018 in alle landen waar het actief is flink meer klanten bij en verwerkte in dat jaar ook aanzienlijk meer bestellingen. In dat zelfde jaar werd mede daarom een groot dc geopend. Quitte Topman Dominik Richter, medeoprichter van het Duitse bedrijf in maltijdboxen, zei n een toelichting op die cijfers dat 2018 ‘mogelijk het meest succesvolle jaar was geweest’. Het bedrijf hoopte dat jaar quitte te draaien. HelloFresh is inmiddels bijna tien jaar actief.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

HelloFresh zet volgende stap in verduurzaming

Verduurzamen - Maaltijdboxleverancier HelloFresh heeft de volgende stap genomen in de verduurzaming van de bezorging aan haar klanten. Sinds oktober 2019 werkt HelloFresh met een softwaresysteem om de bezorgroutes in de Benelux verder te optimaliseren en bezorgt het in de binnenring van Amsterdam voortaan met elektrische busjes.

Lees bericht


Maagaandeel van buitenshuis ligt op een 14% en groeit gestaag

Analyse – Het maagaandeel, waar marktpartijen graag hun marktposities in uitdrukken, ligt voor de totale buitenhuismarkt op 14 procent en groeit nog gestaag. Van de primaire supermarktklanten kennen Albert Heijn en Coop het hoogste maagaandeel in dit gebruiksmoment. Hiermee wordt de vraag van Ton van Veen, CFO Jumbo, beantwoord die hij tijdens het FSIN congres op de Horecava stelde. Een antwoord dat...

Lees bericht

Tweede winstgevende kwartaal voor HelloFresh

Bezorgservice – Maaltijdbox-leverancier HelloFresh blijft sterke prestaties communiceren. Het wereldwijd opererende bedrijf meldt voor het tweede kwartaal op rij winstgevend te zijn. Ook de omzet van de groep groeide fors in het derde kwartaal. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar met 45,8% tot 441 miljoen euro. Volgens eigen cijfers van HelloFresh heeft het bedrijf 68,9 miljoen maaltijden geleverd aan 2,61 miljoen klanten in de...

Lees bericht


HelloFresh komt met ‘add-on’ Borrelbox

Bezorgdienst – Omdat borrelen niet uit de Nederlandse cultuur is weg te denken komt HelloFresh met de Borrelbox. De Borrelbox is een add-on bij de wekelijkse maaltijdbox en bevat een selectie (buitenlandse) kazen en worsten, charcuterie, olijven, tapenades en andere hapjes. De Borrelbox kost €16,- en is geschikt voor 2 tot 4 personen. De borreldoos is ook niet los te bestellen, maar alleen...

Lees bericht

HelloFresh partner van Samen Tegen Voedselverspilling

Voedselverspilling - Maaltijdboxleverancier HelloFresh is sinds deze maand partner van het platform Samen Tegen Voedselverspilling (STV). Het platform is opgezet om tegen 2030 voedselverspilling met de helft te verminderen. HelloFresh maakt dat vandaag bekend bij de start van de Week Tegen Voedselverspilling. STV is een samenwerking tussen bedrijven, organisaties, wetenschappers, de overheid én consumenten. Voedselverspilling willen zij gezamenlijk tegengaan in de...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid