Makro steekt hand uit naar horeca met #bestelkerst


Groothandel – Omdat de horeca waarschijnlijk dicht moet blijven met kerst, start Makro een initiatief voor de horeca, genaamd #bestelkerst. De groothandel roept consumenten op de kerstmaaltijden vooral bij de horeca te bestellen. Zestig procent van de horeca biedt al de mogelijkheid aan van afhalen en bezorgen.

De horecaondernemers zijn voor Makro  belangrijke klanten. Makro geeft aan dat deze ondernemers zich de afgelopen periode steeds hebben moeten aanpassen aan de geldende maatregelen. Door een ode aan de horeca te geven wil Makro laten zien dat wij allemaal niet zonder de deze horecabedrijven kunnen. Makro wil de ondernemers steunen door op te roepen dat het kerstmenu bij deze bedrijven moet worden besteld en als groothandel willen zij zich extra gaan inzetten om dat te laten slagen.

#bestelkerst

Makro laat weten dat uit diverse onderzoeken is gebleken dat meer dan de helft van de restaurants niet open gaat met kerst ook al zou dit wel zou mogen. Ook blijkt dat 60% van de horeca de mogelijkheid biedt tot afhalen en bezorgen tijdens kerst. Reden voor Makro dit extra te ondersteunen door te starten met  het initiatief #bestelkerst.

Promoties

De actie wordt landelijk ondersteund door middel van promoties. Consumenten kunnen via een landelijk platform de kerstmenu’s bestellen bij de – lokaal - aangesloten restaurants. ‘De horeca is en wordt nog steeds hard getroffen en ook voor Makro is dit een hele belangrijke groep met ondernemers. Door deze actie willen wij de hand uitreiken en de horeca steunen. Niet alleen maar met begrip en mooie woorden, maar ook met een gerichte steun voor de horecaondernemer,’ aldus, Mark Pieters, Manager Horeca Makro.

Verbinden

Makro helpt bovendien ook nog op een andere manier. Bij elke besteding van €125,- bij Makro, ontvangen niet-horecaklanten in de maand december een voucher. Deze voucher ter waarde van €7,50 kan besteed worden aan de kerstmenu’s bij restaurants die aangemeld zijn op het platform www.bestelkerst.nl. Als aangemeld restaurant kan dit voucherbedrag dan vervolgens weer uitgegeven worden in één van de zeventien Makro-vestigingen. Op deze manier verbindt Makro alle klanten die inkopen doen, draagt de groothandel bij aan het lokaal kerst bestellen en laat zij zien dat zij er ook écht zijn voor ondernemend Nederland.

Bron: Makro/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





Colruyt onderdeel Solucious neemt Belgische Valfrais over

Overname - Solucious, de foodservicespecialist van Colruyt Group, heeft het familiebedrijf Valfrais, gevestigd in Bastenaken, overgenomen. Volgens beide partijen vullen het assortiment, het klantenbestand en het werkgebied elkaar goed aan. Met overname van 100% van de aandelen zet Solucious in op verdere groei in foodservice.

Lees bericht


Slootweg (Bidfood) ziet nieuwe generatie horeca aankomen

Interview – Het gaat goed met Bidfood. De omzet zit ruim boven de 1 miljard euro en de leveringsgraad ligt boven de 98 procent. Toch zit CEO Dick Slootweg niet stil, want hij ziet ook de veranderingen in de foodservicesector. “Er is een nieuwe generatie ondernemers aan de slag gegaan in foodservice, die om nieuwe standaarden vraagt. Die veranderingen vragen ook aanpassingen van...

Lees bericht

Sligro-M heropent vernieuwde groothandel in Brussel

Groothandel – Op donderdag 7 december 2023 is de volledig vernieuwde vestiging van Sligro-M in Brussel heropend. De openingshandeling werd gezamenlijk verricht door Laurent Nys (directeur van de vroegmarkt Mabru), Ludivine de Magnanville (voorzitter van de Federatie Horeca Brussel) en Pierre Kral (Sligro-M vestigingsmanager).

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid