Mama’s Maaltijden neemt plantaardig merk Vood over
![](/images/made/uploads/mama_s_Maaltijden_en_vood_600_400_90.jpg)
Overname – Mama’s Maaltijden groeit hard, maar wil nog harder groeien. Om de groei verder te versnellen neemt het maaltijdenbedrijf het vegan merk Vood over, dat bekend staat om haar hoogwaardige plantaardige producten.
Mama’s Maaltijden laat weten dat zij onder Mama’s het vegan assortiment niet goed gepositioneerd kregen. Met de overname van Vood wordt dat anders. Daarmee kan het bedrijf wél stappen gaan zetten voor een plantaardige toekomst, zo is de overtuiging. Ook omdat oprichtster Myrthe van der Vlis van Vood aanblijft.
Voor Mama’s Maaltijden is de acquisitie van Vood een mooie aanvulling op het assortiment. Mama’s Maaltijden had al een behoorlijk aandeel in het kant-en-klaarmaaltijdensegment met producten die zowel binnen als buiten het vriesvak zijn terug te vinden. En onlangs wist Mama’s Maaltijden met Fitmeals, in samenwerking met XXL-Nutrition, het assortiment verder uit te breiden. Met Vood kan het bedrijf uit Oud-Beijerland nu ook in het plantaardige segment verder doorgroeien. Of zoals medeoprichter Sedar Tottenaar van Mama’s Maaltijden aangeeft: " We hebben met de merken Mama's Maaltijden, Fitmeals en Vood nu een volwaardige dekking voor de reguliere-, sportieve- en vegan doelgroepen”.
Bron: Mama’s Maaltijden/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
1,7 miljoen Nederlanders gebruiken sportsupplementen
Sportvoeding – Nederland telt 1,7 miljoen Nederlanders die gebruikmaken van sportsupplementen. De grootste groep gebruikers zijn de jongeren. De supplementen die het vaakst worden verkocht zijn eiwitten en creatine. Als merk is XXL Nutrition het meest populairs, blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders.
Lees berichtDe Vegetarische Slager wordt steeds plantaardiger
Samenwerking - De Vegetarische Slager gaat meer samenwerken met de eivervangers van The EVERY Company, waardoor de producten steeds plantaardiger worden. Veel producten zijn dat al, maar nog niet allemaal. Het online platform ChangeInc. voor toekomstmakers vraagt zich daarom af wordt de Vegetarische Slager straks niet de Veganistische Slager?
Lees berichtVan Gelder gaat plantaardig maatwerk leveren
Introductie – Groente en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk gaat plantaardig maatwerk leveren voor horecaondernemers. Het gaat om duurzame, gezonde en plantaardige producten voor de zorg- en horecasector.
Lees berichtSodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025
Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.
Lees berichtWakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten
Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...
Lees berichtFlora Professional introduceert plantaardige ijsmix
Introductie - Flora Professional komt met een nieuwe plantaardige ijsmix. Een zuivelalternatief voor professionals die op zoek zijn naar zuivel- en allergeenvrije mogelijkheden.
Lees bericht