McDonald’s breidt keuze meatless uit en gaat gast ‘sturen’


Formulenieuws - McDonald’s breidt het assortiment vleesloze producten verder uit en gaat gasten in hun keuze meer sturen. De restaurantformule zet niet alleen vier nieuwe meatlessproducten op het menu, maar gaat die ook prominenter communiceren. McDonald’s hoopt hiermee routinematige keuzes van gasten te doorbreken.

Met de lancering van de nieuwe Meatless-producten wil McDonald’s inspelen op de behoefte van de gast en gasten meer variatie bieden. Bovendie neemt ook bij fastfoodformules de vraag naar plataardig toe. In Duitsland is bij Burger King inmiddels 1 op de 5 Whoppers een plantaardige variant.

Sturen

McDonald’s gaat gasten in hun keuze ook meer sturen. Voortaan wordt op de menuborden eerst de kip- en vegetarische producten getoond, en daarna pas rundvlees. Daarnaast heeft het bedrijf haar campagnebudgetten zo ingericht dat er meer aandacht kan komen voor plantaardige producten.

Ruimte voor vernieuwing

Met de vier nieuwe Meatless producten: de McPlant Steakhouse, Veggie Nuggets, Meatless McKroket gemaakt van jackfruit en de Veggie Chicken Honey Mustard Salad, worden gasten uitgenodigd om te kiezen voor nieuwe opties zónder vlees. Met de aanpassing in het menu wil McDonald’s ook laten zien dat er ruimte is om eens iets nieuws te proberen.

Bron: McDonald’s/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bij achttien festivals is het menu volledig vegetarisch

Festivals – Bij achttien grote festivals kunnen de bezoekers dit jaar volledig vegetarisch eten, laat Wakker Dier weten. De organisatie vraagt de festivals meer vegetarisch aan te bieden, om enerzijds de consument kennis te laten maken met vegetarisch eten en anderzijds de milieu-impact van festivals te verkleinen.

Lees bericht



Sodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025

Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.

Lees bericht

Duurzame Happy Meal speeltjes bij McDonald’s

Formulenieuws - Gasten van McDonald’s kunnen bij het Happy Meal kiezen voor een speeltje van Playmobil Wiltopia. De speeltjes vormen  onderdeel van de eerste duurzame lijn van Playmobil en zijn gebouwd rondom de natuur en wilde dieren. De speeltjes zijn gemaakt van PE Plastic, op een duurzame manier vervaardigd uit suikerriet.

Lees bericht



Cafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien

Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid