McDonald's onder vuur van marketeers


Marketing – McDonald’s ligt in de VS onder vuur van enkele gezaghebbende marketeers. Ze oordelen dat het Amerikaanse hamburgerconcern teveel dingen tegelijk wil zijn en hierdoor de consument in toenemende mate in verwarring raakt. McDonald’s zou volgens deskundigen zijn menuaanbod moeten vereenvoudigen en zijn bedrijfsvoering minder complex moeten maken. Dit is te lezen in de nieuwste uitgave van FoodClicks, die vandaag is verschenen. De kritiek is bijzonder, omdat juist McDonald’s sinds jaar en dag geldt als één van de lichtende voorbeelden van doelmatige marktbenadering. De criticasters roeren zich juist nu omdat de cijfers van McDonald’s te wensen overlaten. Aan de ongebreidelde omzet- en winstgroei van de laatste jaren, zelfs gedurende de recessies, kwam begin dit jaar een einde. Ook in Nederland zouden de resultaten achterblijven bij de prognoses. McDonald’s doet geen mededelingen over zogenaamde lokale markten als Nederland. Volgens een insider zal McDonald’s Nederland echter de geprognotiseerde omzetgroei van 4,5 procent bij lange na niet halen en was in augustus zelfs sprake van procenten minder omzet dan vorig jaar. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid