McDonald’s past bereidingswijze van de burgers aan
Formulenieuws - McDonald’s past de verse bereiding van de Hamburger, Cheeseburger, Filet-O-Fish, Quarter Pounder en Big Mac aan. De nieuwe bereidingswijze zorgt er voor dat de burgers smaakvoller worden.
Ondanks het succes van de klassieke burgers, is McDonald’s altijd op zoek om producten beter te maken. Volgens de hamburgerketen is dat nu het moment, hoewel het gaat om kleine verbeteringen. Zo gaan de uitjes al op de rundvleesburger terwijl die op de grill ligt en zijn de broodjes warmer. Daarnaast is de sla knapperiger en de saus op de Big Mac wordt beter over de burger verdeeld. Wat onveranderd blijft, volgens McDonald’s is dat de burger vers worden bereid.
De nieuwe bereidingswijze wordt in heel Nederland geïntroduceerd na een eerdere proef. Annemarie Swijtink, Senior Director Marketing, Digital Customer Engagement en Brand Impact bij McDonald’s Nederland: “De kracht van McDonald’s is het bieden van constante kwaliteit van versbereide producten, waar in het land je ons ook bezoekt. Met deze nieuwe én verbeterde bereiding bieden we onze gasten nog meer smaak en kwaliteit.”
3,2 miljoen gasten per week
Wekelijks bezoeken bijna 3,2 miljoen gasten een van de 254 McDonalds-restaurants in Nederland. McDonald’s biedt werk aan ruim 18.000 medewerkers.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
McDonald’s brengt Big Arch tijdelijk naar Nederland
Formulenieuws - McDonald’s Nederland introduceert de Big Arch, een premiumburger die eerder internationaal succes boekte. De burger is tijdelijk verkrijgbaar in alle vestigingen in Nederland en speelt in op de vraag van gasten naar variatie en specialties.
Lees berichtZoe Hamburger Managing Director McDonald’s Nederland
Benoeming – Zoe Hamburger is per 1 september 2025 benoemd tot Managing Director van McDonald's Nederland. Zij heeft meer dan tien jaar managementervaring bij McDonald's in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk & Ierland.
Lees berichtABN AMRO: ‘Fastfoodbranche onder druk door hoge prijzen’
Analyse - De Nederlandse fastservicebranche staat voor een kentering. Waar ketens als McDonald’s, Burger King en Kwalitaria voorheen als crisisbestendig golden, blijkt uit een analyse van ABN AMRO dat consumenten structureel minder besteden aan snelle maaltijden.
Lees bericht‘Burger Business wil elke maand nieuwe vestiging openen’
Formulenieuws - De snelgroeiende burgerformule Burger Business wil nog sneller groeien. Vanaf augustus opent Burger Business elke maand een nieuwe vestiging in Nederland.
Lees berichtMcDonald’s herintroduceert de Meatless McKroket
Formulenieuws – McDonalds herintroduceert de vleesloze kroket. De Meatless McKroket is gemaakt met PrimeJack-jackfruit. De vleesloze McKroket is door McDonald’s Nederland ontwikkeld in samenwerking met Van Geloven en FiberFoods Group.
Lees berichtAnyTyme opgetuigd voor verdere franchise-uitrol
Interview - Een nieuw logo, een eigentijdse uitstraling binnen en buiten, verpakkingen die in lijn zijn met de nieuwe uitstraling. Er is veel veranderd bij cafetariaformule AnyTyme. Maar de belangrijkste wijzigingen zijn misschien onzichtbaar. Aan de achterkant van het bedrijf zijn namelijk de inkoopcondities, de infrastructuur en de afspraken verbeterd en is er een organisatie opgetuigd waarmee de formule geschikt...
Lees bericht