Meint Waterlander nieuwe directeur Nederlandse Brouwers


Het logo van de Vereniging Nederlandse Brouwers

Benoeming - Nederlandse Brouwers heeft met ingang van 16 maart aanstaande Meint Waterlander benoemd tot nieuwe directeur van Nederlandse Brouwers. Hij volgt Lucie Wigboldus op die met ingang van 1 april algemeen directeur wordt van de Stichting Hulphond Nederland.

Nederlandse Brouwersvoorzitter Fred Teeven: ‘Wij kijk er naar uit met Meint aan de slag te gaan voor de Nederlandse Brouwers. Meint combineert kennis van de biersector, politieke ervaring en zijn jarenlange ervaring als woordvoerder en communicatieadviseur in een maatschappelijk relevante omgeving.’

Meint Waterlander was de afgelopen twee jaar woordvoerder en manager Communicatie van zowel de vereniging Nederlandse Brouwers als de vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS). Daarvoor was hij onder andere woordvoerder raad van bestuur van PwC.

Bron: Nederlandse Brouwers/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bier met minder alcohol steeds populairder

Biermarkt – De Nederlandse bierdrinker drinkt steeds minder bier en wanneer die bier drinkt kiest hij steeds vaker voor een biertje met een lager alcoholpercentage. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Nederlandse Brouwers. De bierverkopen zijn door de slechte zomer en hoge inflatie volgens de brouwers in 2023 zowel voor thuis als in de horeca licht teruggelopen.

Lees bericht


RIVM ziet suikerinname door frisdranken snel dalen

Onderzoek - De totale suikerinname is in de periode 2019-2021 met 10,2% gedaald; dat is voor het grootste deel dankzij de daling van het suikergehalte in niet-alcoholische dranken. Nederlanders krijgen op die manier steeds minder suiker binnen via non-alcoholische dranken, zo blijkt uit een vorige week gepubliceerde Voedselconsumptiepeiling 2019-2021 (VCP) van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

Lees bericht

Goede maand juni maakt bierverkoop 2e kwartaal niet goed

Bierverkopen - Door het slechte weer in april van dit jaar is de bierverkoop in het tweede kwartaal met 4,4% gedaald. In juni veerde de verkoop weliswaar op door mooi weer, maar onvoldoende om het verlies in april goed te maken. De consumptie van alcoholvrij bier steeg wel in het tweede kwartaal. Dat blijkt uit cijfers van de Nederlandse brouwers.

Lees bericht

Biermarkt bijna terug op niveau voor de COVID

Analyse - De Nederlandse biermarkt is bijna terug op het niveau van voor de COVID-19-pandemie. De biermarkt is alleen wel veranderd. Zo is het aandeel alcoholvrij bier en speciaalbier de afgelopen jaren gegroeid en dat van pils iets gedaald.

Lees bericht



Nederlandse brouwers zien moeizaam herstel biermarkt

Biermarkt – De Nederlandse brouwers zien dat door versoepeling van de coronamaatregelen er steeds meer mag, maar ziet dat niet terug in de bierverkoop. Die blijft vooralsnog achter bij vorig jaar en ver bij het jaar daarvoor. De biermarkt is dus nog lang niet hersteld concluderen de brouwers en daarom roepen zij het kabinet op om de geplande accijnsverhoging achterwege te...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid