Milka lanceert nieuwe merkpositionering ‘Teder smaakt beter’


Zoetwaren  – Chocolademerk Milka roept Nederlanders in de nieuwste campagne op vaker te kiezen voor tederheid. Uit onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Milka, blijkt namelijkdat maar liefst 45 procent van de Nederlanders van mening is dat de wereld van nu minder teder is dan tijdens hun jeugd. Een scherp contrast met de 63 procent die laat weten dat een teken van tederheid hen juist gelukkig maakt.

De uitkomsten sluiten mooi aan bij de nieuwe merkpositionering ‘Teder smaakt beter’ van het merk. In lijn daarmee wordt onder andere een limited edition reep gelanceerd met tedere boodschap.

Tederheid maakt gelukkiger

Met het oog op de nieuwe merkpositionering liet Milka in tien Europese landen, onder in totaal 20.000 respondenten onderzoek uitvoeren over tederheid, voor jezelf en voor anderen. In Nederland zijn 1.500 respondenten ondervraagd en daaruit bleek dat tederheid steeds minder vanzelfsprekend is. Zo geeft bijna tweederde (65%) aan te druk te zijn om tederheid te tonen en ook de gevolgen van de pandemie hebben ons minder teder gemaakt (42%).

Voor Milka aanleiding om de consument te inspireren wat vaker een lief (klein) gebaar te maken naar een ander. Want tederheid brengt veel goeds, zo geeft 63 procent aan dat het tonen van tederheid hen blij maakt en is ruim de helft (53%) ervan overtuigd dat meer tederheid de maatschappij gelukkiger maakt.

Limited edition 

In het eerste kwartaal dit jaar heeft het chocolademerk een limited edition Milka-reep op de markt gebracht waarmee je met verschillende blokjes chocolade een tedere boodschap voor een ander kan maken. Zowel in het echt als online. Want al een klein teder gebaar kan een ander het gevoel geven van waardering (50%), steun (41%) en meer zelfvertrouwen (29%).

Bron: Milka

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Twee nieuwe Limited Edition-toppings bij Frites Atelier

Formulenieuws - Frites Atelier is altijd op zoek naar nieuwe smaken en combinaties. Voor deze lente en zomer heeft initiatiefnemer achter het horecaconcept en chef kok Sergio Herman zich laten inspireren door de rijke en gevarieerde smaken van Thailand tot aan Italië met de Limited Edition 'Creamy Carbonara' en de 'Thai ChickenSpecial'.

Lees bericht

Milka gaat samenwerking aan met Patissier Hidde de Brabander

Samenwerking – Milka spreekt van de grootste verandering in het merk sinds 25 jaar. Met een nieuwe merkcampagne en een aangepaste receptuur introduceert het chocolademerk de meest tedere chocolade ooit. Ter ere van deze vernieuwde formule ontwikkelt Milka samen met Meester Patissier Hidde de Brabander een recept voor de ‘Ultieme Milka Chocoladefondue’.

Lees bericht




Mondelēz zet forse stap in duurzaam en bewust snacken

Duurzaamheid - Mondelēz international heeft goede resultaten geboekt in de doelstellingen voor 2020. In het Progress Report laat het bedrijf zien dat zowel op het terrein van duurzame sourcing van alle ingrediënten als op het gebied van mindful snacking er forse stappen zijn gezet. In het rapport bericht het voedingsbedrijf onder andere dat het, twee jaar eerder dan gepland, ...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid