Mondelēz International rondt overname Chipita af


Overname - Mondelēz International laat weten dat het de overname heeft afgerond van Chipita Global S.A., een snelgroeiend bedrijf in Centraal- en Oost-Europa in de categorie croissants en andere ovengebakken producten.

De overname zorgt er voor dat Mondelēz International een breed assortiment bakkerijproducten in Europa kan aanbieden. Het opent ook de weg voor innovatie, door Mondelēz-merken zoals Cadbury en Milka samen te brengen met Chipita-merken zoals 7Days. Chipita's producten bereiken nu al twee miljard consumenten in meer dan 50 landen. “Zo bouwen we verder aan onze strategie om een wereldleider te worden in snacking en alles wat met snacken te maken heeft,” aldusVince Gruber, Executive Vice-President en President bij Mondelez Europe.

Bron: Mondelēz/@FoodClicks

 

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Bakkersvak en IJs-Vak krijgen Veganplein

Vakbeurzen –De Bakkersvak en IJs-Vak, die op 5, 6 en 7 maart 2023 in de Evenementenhal in Gorinchem worden gehouden, krijgen deze editie ook een Veganplein. Steeds meer bedrijven produceren vegan producten en kijken hoe zij zelf impact kunnen maken of duurzaamheid kunnen waarborgen. Daarnaast is de aandacht van de consument voor vegan en glutenvrije producten groeiende. Zo motiveert de organisatie.

Lees bericht

Milka gaat samenwerking aan met Patissier Hidde de Brabander

Samenwerking – Milka spreekt van de grootste verandering in het merk sinds 25 jaar. Met een nieuwe merkcampagne en een aangepaste receptuur introduceert het chocolademerk de meest tedere chocolade ooit. Ter ere van deze vernieuwde formule ontwikkelt Milka samen met Meester Patissier Hidde de Brabander een recept voor de ‘Ultieme Milka Chocoladefondue’.

Lees bericht


Délifrance Nederland heeft flinke ambities

Interview - De verkoopcijfers zijn op dit moment volgens plan, daarbij heeft Délifrance Nederland flinke ambities. Zo moet het merk zichtbaarder worden in de totale markt. De naamsbekendheid bij de consument is geen enkel probleem, maar wel de bekendheid van wat Délifrance allemaal doet in de verschillende verkoopkanalen.

Lees bericht

Milka lanceert nieuwe merkpositionering ‘Teder smaakt beter’

Zoetwaren  – Chocolademerk Milka roept Nederlanders in de nieuwste campagne op vaker te kiezen voor tederheid. Uit onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Milka, blijkt namelijkdat maar liefst 45 procent van de Nederlanders van mening is dat de wereld van nu minder teder is dan tijdens hun jeugd. Een scherp contrast met de 63 procent die laat weten dat een teken van tederheid hen...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid