Mondelēz op schema met duurzaamheidsdoelstelling 2025
Duurzaamheid – Mondelēz International zet enorme stappen in het realiseren van de doelstellingen om de productie en grondstoffen verder te verduurzamen en het assortiment aan te laten sluiten op meer verantwoord snacken. Het bedrijf ligt of op schema of voor op de doelstellingen, maar loopt in ieder geval op schema voor ambitieuze doelstellingen voor 2025.
De geboekte resultaten werden afgelopen vrijdag bekend gemaakt Snacking Made Right Report over 2019. Daaruit bleek dat eind 2019 inmiddels 63% van het cacaovolume van de chocolademerken afkomstig is van duurzame sourcing via het programma Cocoa Life. Tenopzichte van 2018 is dat een stijging van 20%. Ook bij de gewassen boekte het bedrijf vooruitgang. Zo komt vanuit het duurzaamheidsprogramma Harmony 65% van de tarwe voor de in Europa geproduceerde koekjes uit Europa. Ook bij de verpakkingen vooruitgang. Volgens het rapport is 93% van de verpakkingen recycleerbaar; het bedrijf wil uiteindelijk 100% bereiken.
Mondelēz International meldde tevens dat portiecontrole snacks binnen vijf jaar minstens 20% van de netto-omzet gaan vertegenwoordigen. Verder zal binnen vijf jaar de CO2-uitstoot met 10% dalen met behulp van Science-based targets, waarbij de focus ligt op bescherming en herstel van de wouden. Het bedrijf laat weten dat het programma onverkort wordt doorgezet ondanks de wereldwijde COVID-19 pandemie.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Paardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag
Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.
Lees berichtHalf-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtPS in Foodservice lanceert PS Impact Score
Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.
Lees berichtArena start met cateraar Levy Europe nieuw cateringconcept
Catering - Na een aantal maanden van voorbereiding en conceptontwikkeling beleefden afgelopen weekend de bezoekers op de tweede ring Oost de première van een nieuwe manier van stadioncatering in de Amsterdam Arena. Publiekscateraar en Arena-cateraar Levy Europe heeft er samen met het stadion een nieuwe manier van bestellen geïntroduceerd. Daarnaast werden er nieuwe duurzamere fooditems en verpakkingsmaterialen gepresenteerd.
Lees berichtCaroline Baume benoemd als Marketing Director Mondelēz Benelux
Benoeming – Mondelēz International heeft Caroline Baume aangesteld als Marketing Director Benelux. Zij krijgt de verantwoordelijkheid voor merken binnen alle categorieën: Biscuits, Chocolate, Cheese & Grocery.
Lees berichtLeen Menken gaat fulfilment en logistiek voor Bonduelle verzorgen
Logistiek – Bonduelle besteedt haar volledige fulfilment en logistiek voor de Benelux uit aan Leen Menken Foodservice Logistics. De logistieke dienstverlener gaat zowel de diepvriesopslag, -orderpicking als -transport voor het groentemerk verzorgen.
Lees bericht