M&S kiest voor multichannel strategie


Gemakswinkels - Marks & Spencer (M&S), de Britse retailer, kiest in Nederland voor  een ‘clicks & bricks’ strategie die e-commerce en winkels combineert. Dit is in lijn met het business plan om zich te ontwikkelen tot een toonaangevende internationale multi-channel retailer. De stap volgt op de succesvolle terugkeer van M&S in Frankrijk in 2011 met een ‘clicks & bricks’ strategie. In Parijs worden dit jaar drie nieuwe winkels met het volledige M&S aanbod geopend. Nadat in november 2012 een Belgische website werd geopend, is M&S nu voornemens een flagshipstore te openen in Toison d’Or in Brussel in 2015. Daarnaast lanceert M&S vandaag ook een website specifiek voor klanten in Luxemburg. Met deze aanpak biedt M&S volgens eigen zeggen de meest moderne online en offline winkelbeleving aan Nederlandse klanten. De strategie van M&S voor de Nederlandse markt houdt het volgende in: Nieuwe Nederlandse website in het Nederlands met prijzen in euro’s, en lokale leverings- en betalingsmogelijkheden; Mobiele website; Multi-channel M&S-winkel in de Kalverstraat Samenwerking met BP voor het openen van zes M&S Simply Food pilots op BP tankstations op A-locaties in de Randstad Opening van een stand-alone M&S Simply Food winkel in Utrecht in september 2013.

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid