‘Natural healthy fast food’ formule LEON opent eerste vestiging op Schiphol


Formulenieuws - Op Schiphol heeft LEON de eerste Nederlandse vestiging geopend. Het is de eerste zaak van de ‘natural healthy fast food’ formule op het Europese vasteland. LEON onderscheidt zich door een gezond aanbod producten aan te bieden als fastfood. LEON wordt op Schiphol geëxploiteerd door HMSHost International. Om kennis te maken met de Engelse succesformule werd @FoodClicks in de gelegenheid gesteld een gesprek te hebben met oprichter John Vincent en het concept in Londen te bekijken. Twee locaties in de buurt van London Bridge met twee verschillende functies; de één speelt vooral in op take away met beperkte zitgelegenheid, terwijl de andere echt een fastfoodrestaurant is waar gasten verblijven. Plannen Vincent heeft grootse plannen met zijn in 2004 opgerichte formule. Niet alleen wil de ondernemer het totaal van 36 locaties in Engeland verder uitbreiden, ook op het Europese continent ziet hij kansen. Na Schiphol zijn er volgens Vincent mogelijkheden in het centrum van Amsterdam en daarnaast in vrijwel alle Europese hoofdsteden. “Als mensen fastfood willen hebben, waarom dan niet gezond?”, is zijn eenvoudige redenatie. Zelf heeft hij jarenlang diverse Burger Kings en McDonald’s bezocht, maar steeds vroeg hij zich af waarom fastfood niet ook op een gezonde manier kan worden aangeboden. Kans Met het concept LEON bewijst Vincent in Londen en enkele andere steden dat gezond fastfood kans van slagen heeft. Partner HMSHost International is een logische omdat al wordt samengewerkt op zeven andere locaties op luchthavens en stations in Engeland. De vestiging heeft een mooie locatie naast de Burger King en tegenover de Starbucks en wordt rijkelijk aangekleed met herkenbare LEON-details zoals de hand met de sinaasappel en familiefoto’s van het team en de oprichters. Het assortiment wordt voorlopig in een één-op-één-vertaling van de LEON-vestigingen in Engeland doorgevoerd. Na verloop van tijd wordt gekeken of voor de Nederlandse markt in het assortiment aanpassingen noodzakelijk zijn. Porridge Dat assortiment bestaat naast diverse salades, ook uit maaltijden met rundvlees- en kipballetjes, bonen en quinoa. Ook diverse groente- en fruitsmoothies staan op de menukaart, net als muffins voor het ontbijt en porridge pots, iets wat in Engeland zeker niet mag ontbreken. LEON heeft ‘triple certified’ koffie die niet alleen fairtrade, ‘World Land Trust’ en organic is, maar die ook verrassend goed smaakt. Want @FoodClicks werd tijdens het bezoek natuurlijk uitgenodigd om de producten uitgebreid te proeven. De koffie is een absolute aanrader. Verbeteringen Alle producten zijn gemaakt met de beste ingrediënten. Volgens communicatiemanager Orla Delargy is dat een continu proces bij LEON om elke keer weer verbeteringen aan te brengen. Het eten wordt zo puur mogelijk aan de gast geserveerd en het team werkt er hard aan om het aandeel vetten en suikers zo veel mogelijk te beperken. Topman Vincent wil desondanks niet spreken van een gezonde fastfoodformule, maar wel van een natuurlijke fastfoodformule. “Gezond legt te veel de nadruk op dat we zaken niet verkeerd mogen doen, maar we zijn wel gewoon een formule waar mensen goed, verantwoord en lekker kunnen eten.” Dat het ‘huwelijk’ tussen HMSHost en LEON op Schiphol een gelukkige is, blijkt uit het feit dat HMSHost deze week van magazine The Moodie Report een ‘Fab Award’ heeft gewonnen en LEON door het magazine is uitgeroepen tot ‘Fast Food/QSR Quick Service Restaurant of the Year 2016’. Bron: @FoodClicks Lees meer over LEON in de @FoodClicks-uitgave van juni/juli 2016

Formulenieuws - Op Schiphol heeft LEON de eerste Nederlandse vestiging geopend. Het is de eerste zaak van de ‘natural healthy fast food’ formule op het Europese vasteland. LEON onderscheidt zich door een gezond aanbod producten aan te bieden als fastfood. LEON wordt op Schiphol geëxploiteerd door HMSHost International. Om kennis te maken met de Engelse succesformule werd @FoodClicks in de gelegenheid gesteld een gesprek te hebben met oprichter John Vincent en het concept in Londen te bekijken. Twee locaties in de buurt van London Bridge met twee verschillende functies; de één speelt vooral in op take away met beperkte zitgelegenheid, terwijl de andere echt een fastfoodrestaurant is waar gasten verblijven. Plannen Vincent heeft grootse plannen met zijn in 2004 opgerichte formule. Niet alleen wil de ondernemer het totaal van 36 locaties in Engeland verder uitbreiden, ook op het Europese continent ziet hij kansen. Na Schiphol zijn er volgens Vincent mogelijkheden in het centrum van Amsterdam en daarnaast in vrijwel alle Europese hoofdsteden. “Als mensen fastfood willen hebben, waarom dan niet gezond?”, is zijn eenvoudige redenatie. Zelf heeft hij jarenlang diverse Burger Kings en McDonald’s bezocht, maar steeds vroeg hij zich af waarom fastfood niet ook op een gezonde manier kan worden aangeboden. Kans Met het concept LEON bewijst Vincent in Londen en enkele andere steden dat gezond fastfood kans van slagen heeft. Partner HMSHost International is een logische omdat al wordt samengewerkt op zeven andere locaties op luchthavens en stations in Engeland. De vestiging heeft een mooie locatie naast de Burger King en tegenover de Starbucks en wordt rijkelijk aangekleed met herkenbare LEON-details zoals de hand met de sinaasappel en familiefoto’s van het team en de oprichters. Het assortiment wordt voorlopig in een één-op-één-vertaling van de LEON-vestigingen in Engeland doorgevoerd. Na verloop van tijd wordt gekeken of voor de Nederlandse markt in het assortiment aanpassingen noodzakelijk zijn. Porridge Dat assortiment bestaat naast diverse salades, ook uit maaltijden met rundvlees- en kipballetjes, bonen en quinoa. Ook diverse groente- en fruitsmoothies staan op de menukaart, net als muffins voor het ontbijt en porridge pots, iets wat in Engeland zeker niet mag ontbreken. LEON heeft ‘triple certified’ koffie die niet alleen fairtrade, ‘World Land Trust’ en organic is, maar die ook verrassend goed smaakt. Want @FoodClicks werd tijdens het bezoek natuurlijk uitgenodigd om de producten uitgebreid te proeven. De koffie is een absolute aanrader. Verbeteringen Alle producten zijn gemaakt met de beste ingrediënten. Volgens communicatiemanager Orla Delargy is dat een continu proces bij LEON om elke keer weer verbeteringen aan te brengen. Het eten wordt zo puur mogelijk aan de gast geserveerd en het team werkt er hard aan om het aandeel vetten en suikers zo veel mogelijk te beperken. Topman Vincent wil desondanks niet spreken van een gezonde fastfoodformule, maar wel van een natuurlijke fastfoodformule. “Gezond legt te veel de nadruk op dat we zaken niet verkeerd mogen doen, maar we zijn wel gewoon een formule waar mensen goed, verantwoord en lekker kunnen eten.” Dat het ‘huwelijk’ tussen HMSHost en LEON op Schiphol een gelukkige is, blijkt uit het feit dat HMSHost deze week van magazine The Moodie Report een ‘Fab Award’ heeft gewonnen en LEON door het magazine is uitgeroepen tot ‘Fast Food/QSR Quick Service Restaurant of the Year 2016’. Bron: @FoodClicks Lees meer over LEON in de @FoodClicks-uitgave van juni/juli 2016

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid