'Nederlander beknibbelt op kerstdiner vanwege inflatie'


Kerstdiner van maaltijdboxleverancier HelloFresh

Onderzoek – Een kleiner gezelschap aan de eettafel en een minder luxe kerstmenu. Dat is het gevolg van de inflatie dat ook mensen parten speelt tijdens de feestdagen. Volgens onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh leveren de hoge prijzen van voedsel de Nederlander wel degelijk zorgen.

Uit het onderzoek blijkt dat ruim de helft (54%) van de Nederlanders opziet tegen de kosten van eten tijden de decembermaand. Een maand die traditioneel in het teken staat van feestelijke diners en uitgebreide feestontbijtjes of -brunches. Vrouwen (59%) kijken nog meer dan mannen (49%) op tegen de kosten. De helft van de Nederlanders (52%) is dit jaar dan ook van plan minder geld uit te geven aan eten. ‘Om geld te besparen doet meer dan de helft (56%) de feestinkopen ruim van tevoren. Een andere manier om de kosten te drukken is door de feestdagen met minder mensen te vieren. Meer dan één derde (37%) viert de feestdagen dit jaar vanwege de economische situatie bewust met een kleiner gezelschap’, aldus HelloFresh.

8 euro per persoon

Volgens het onderzoek wil een kwart (26%) van de Nederlanders dit jaar maximaal 8 euro per persoon aan een maaltijd besteden. De meeste Nederlanders (45%) geven tussen de 8 en 20 euro per persoon aan boodschappen uit. ‘Een kleine minderheid (9%) pakt groots uit en spendeert meer dan 20 euro per persoon’, aldus HelloFresh.

Bron: HelloFresh/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Haagse Shell Mobility Hub nu ook Ochama PickUp-point

Formulenieuws - De Shell Mobility Hub aan de Veerkade in Den Haag gaat samenwerken met omnichannelbedrijf Ochama en krijgt een PickUp-point van deze boodschappendienst. Gebruikers kunnen in de Shell Mobility Hup nu niet alleen de auto en zichzelf ‘opladen’, maar ook direct hun online bestelde boodschappen afhalen.

Lees bericht


Leonidas uitblinker op waardestrategie ‘beste product’

Onderzoek - Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail van specialist in online marktonderzoek Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.

Lees bericht


‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid