'Nederlander beknibbelt op kerstdiner vanwege inflatie'
![](/images/made/uploads/Kerstdiner_HelloFresh_(Medium)_1080_720_90.jpg)
Onderzoek – Een kleiner gezelschap aan de eettafel en een minder luxe kerstmenu. Dat is het gevolg van de inflatie dat ook mensen parten speelt tijdens de feestdagen. Volgens onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh leveren de hoge prijzen van voedsel de Nederlander wel degelijk zorgen.
Uit het onderzoek blijkt dat ruim de helft (54%) van de Nederlanders opziet tegen de kosten van eten tijden de decembermaand. Een maand die traditioneel in het teken staat van feestelijke diners en uitgebreide feestontbijtjes of -brunches. Vrouwen (59%) kijken nog meer dan mannen (49%) op tegen de kosten. De helft van de Nederlanders (52%) is dit jaar dan ook van plan minder geld uit te geven aan eten. ‘Om geld te besparen doet meer dan de helft (56%) de feestinkopen ruim van tevoren. Een andere manier om de kosten te drukken is door de feestdagen met minder mensen te vieren. Meer dan één derde (37%) viert de feestdagen dit jaar vanwege de economische situatie bewust met een kleiner gezelschap’, aldus HelloFresh.
8 euro per persoon
Volgens het onderzoek wil een kwart (26%) van de Nederlanders dit jaar maximaal 8 euro per persoon aan een maaltijd besteden. De meeste Nederlanders (45%) geven tussen de 8 en 20 euro per persoon aan boodschappen uit. ‘Een kleine minderheid (9%) pakt groots uit en spendeert meer dan 20 euro per persoon’, aldus HelloFresh.
Bron: HelloFresh/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Haagse Shell Mobility Hub nu ook Ochama PickUp-point
Formulenieuws - De Shell Mobility Hub aan de Veerkade in Den Haag gaat samenwerken met omnichannelbedrijf Ochama en krijgt een PickUp-point van deze boodschappendienst. Gebruikers kunnen in de Shell Mobility Hup nu niet alleen de auto en zichzelf ‘opladen’, maar ook direct hun online bestelde boodschappen afhalen.
Lees berichtLeonidas uitblinker op waardestrategie ‘beste product’
Onderzoek - Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail van specialist in online marktonderzoek Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.
Lees berichtFlink opent nieuwe locaties in Amsterdam en Utrecht
Bezorgdienst – Daar waar de een vertrekt, ziet de ander mogelijkheden. Getir vertrok uit Nederland en bezorgdienst Flink ziet uitbreidingskansen. Reden voor Flink zowel in Amsterdam als in Utrecht uit te breiden met een nieuwe locatie.
Lees bericht‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’
Analyse – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.
Lees berichtUber’s Jaaroverzicht geeft inkijkje in Hollandse leefgewoonte
Bezorgdienst – Ooit afgevraagd hoeveel Big Macs er worden besteld bij Uber? Het Jaarverslag van de bezorgdienst geeft het antwoord: bijna vier miljoen. Verder is Nederland minder gierig dan gedacht n geeft het veel fooien. Populairste besteldag: Koningsdag.
Lees berichtUber Eats en Gorillas gaan samenwerken in Nederland
Bezorgdienst - Vanaf half december kunnen Uber Eats gebruikers in verschillende Nederlandse steden hun boodschappen uit het uitgebreide assortiment van Gorillas bestellen. Deze bestellingen worden vervolgens geleverd door een koerier van Gorillas.
Lees bericht