Nederlanders gebruiken vaker voedingssupplementen
Onderzoek - Het volgen van een gezonde levensstijl speelt een belangrijke rol in het leven van veel Nederlanders (88%). Ze proberen om gezonder te eten, voldoende te slapen en veel te bewegen, en maken daarnaast ook steeds vaker gebruik van ondersteunende middelen om gezond te blijven.
Zo gebruikt maar liefst zestig procent van de Nederlanders technologie (zoals smartwatches en stappentellers) om hun gezondheid te monitoren. Ook voedingssupplementen (61%) en sportsupplementen (34%) blijken populair als ondersteunende middelen. Dat blijkt uit onderzoek onder 500 respondenten uitgevoerd door Panel Inzicht, in opdracht van DPG Media.
Smartwatches vormen en belangrijke technische ondersteuning, maar ook het gebruik van sport- en voedingssupplementen. Maar liefst drie op de vijf Nederlanders gebruiken voedingssupplementen als aanvulling op hun voedingspatroon. Sportsupplementen als eiwitten en magnesium zijn ook populair: één op de drie Nederlanders maakt daar gebruik van. Bij het kiezen voor supplementen vindt men de werking, kwaliteit en prijs van het product het belangrijkst. Een derde van de jongere generatie vindt positieve reviews ook erg belangrijk bij het aanschaffen van supplementen, terwijl maar vijf procent van de oudere generatie dit vindt.
Bron: DPG Media/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Hutten wordt Food & Beverage-partner van DPG Media
Catering - Vanaf halverwege maart volgend jaar wordt Hutten de nieuwe partner voor het verzorgen van het aanbod Food & Beverage voor de medewerkers van DPG Media. De cateraar uit Veghel gaat dat voor de DPG-Mediamedewerkers verzorgen op drie locaties: het nieuwe Nederlandse hoofdkantoor Mediavaert in Amsterdam-Duivendrecht en de kantoren in Best en Rotterdam.
Lees berichtNederland spendeert €7,2 miljard aan gezonde leefstijl
Onderzoek – Nederlanders spendeerden het afgelopen jaar €7,2 miljard aan een gezonde leefstijl. Dat is €600 miljoen meer dan een jaar eerder. Aan voedings- en kruidensupplementen werd €1,6 miljard besteed.
Lees berichtDe Haan Tankstations & Tony’s testen samenwerking met XXL Nutrition
Petrol – De Haan Minerale Oliën is een samenwerking gestart met XXL Nutrition. In de locatie van De Haan Donkersloot in Ridderkerk staan de sportsupplementen van het merk in een eigen herkenbaar schap.
Lees berichtOMT adviseert heropening horeca met sluiting om 20.00 uur
Advies - Het Outbreak Management Team (OMT) heeft geadviseerd de horeca- en cultuursector te openen tot 20.00 uur. Het adviesteam acht het op basis van de huidige besmettingscijfers en redelijk stabiele ziekenhuisopnames het verantwoord een aantal maatregelen te versoepelen en de horeca te heropenen tot 20.00 uur.
Lees berichtXandrion viert langjarige samenwerking met Optisport en Logis Holland
Inkoop – Xandrion vierde tijdens de Horecava de langjarige inkoopsamenwerking met Logis Holland en Optisport. Beide samenwerkingsverbanden hebben de afgelopen jaren met behulp van Xandrion hun inkoopbeleid geprofessionaliseerd. Logis Holland is een groep van zelfstandige, maar intensief samenwerkende hotels. Het is onderdeel van de grootste keten van onafhankelijke hotel-restaurants in Europa. Zij werken onder andere samen op het gebied van marketing,...
Lees berichtSamenwerking tussen Campina en NOC*NSF steeds intensiever
Sport – De samenwerking tussen FrieslandCampina en sportkoepelorganisatie NOC*NSF, die drie jaar geleden begon, wordt steeds intensiever. “We leren steeds meer van elkaar en ontwikkelen ook nieuwe producten samen,” aldus Maurits Hendriks, Chef de Mission van TeamNL bij de introductie van een nieuwe lijn kwarkproducten. Met nog 87 dagen te gaan tot de Olympische Spelen in Rio de Janeiro, zijn de...
Lees bericht