Nestlé komt met babyvoeding merk Gerber Plant-tastic


Gerber Plant-tastic is 100% biologisch en plantaardig / Foto bij: Marco de Swart

Introductie – Levensmiddelenfabrikant Nestlé ziet niet alleen volwassenen meer plantaardig eten, maar ziet ook dat ouders die eetgewoonten vaker delen met de kinderen. Vandaar dat het bedrijf Gerber Plant-tastic introduceert, een nieuwe, biologische en 100% plantaardige productlijn voor baby’s vanaf 8 maanden.

Gerber is het eerste merk babyvoeding in Nederland dat een uitgebreid assortiment maaltijden en -later dit jaar- tussendoortjes met 100% plantaardige eiwitten uit groenten, granen & peulvruchten lanceert. Alessandro Pavone, Directeur van Nestlé Baby Nutrition & Dairy in Nederland: “Steeds meer Nederlanders kiezen ervoor om een paar dagen per week vlees of vis van het menu te schrappen. Ook ouders willen hun kinderen steeds vaker mee laten eten volgens dit voedingspatroon. Met Plant-tastic helpen we hen om een voedzame en lekkere variatie te bieden voor maaltijden met vlees, vis of zuivel”. Gerber Plant-tastic maaltijden zijn verkrijgbaar in zes verschillende smaken.

Gerber babyvoeding is het oudste en grootste babymerk in Amerika en wereldwijd herkenbaar aan het opvallende logo: een tekening van een baby, waarvoor de inmiddels 95-jarige Ann Turner Cook destijds model stond. Deze tekening siert sinds 1928 de producten van Gerber.

Bron: Nestlé/@FoodClicks

Potje Gerber met het herkenbare logo

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nestlé komt met eerste KitKat met traceerbare cacao

Introductie - Nestlé introduceert de eerste KitKat ‘Breaks for Good’ die gemaakt is met traceerbare cacaomassa. De basis voor de KitKat is afkomstig van bonen die verbouwd zijn door de boerengezinnen die deelnemen aan het Income Accelerator programma van Nestlé.

Lees bericht







Nestlé wil koffieketen verder verduurzamen met plan 2030

Koffie - Nescafé - het grootste koffiemerk van Nestlé en 's werelds meest gedronken koffie - introduceert een omvangrijk programma met de ambitie de wereldwijde koffieteelt te verduurzamen: Nescafé Plan 2030. Het plan stimuleert de regeneratieve landbouw en moet het CO2-gebruik in de koffieketen verminderen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid