Nick Vrielink wint goud bij World Cocktail Championship


In de eerste ronde, waarin hij een pre dinner cocktail moest creëren, wist Nick Vrielink met zijn vaardigheden indruk te maken op de jury

Wedstrijd - Tijdens het World Cocktail Championship (WCC) 2023 van de International Bartenders Association (IBA) in Rome heeft Nederlands kampioen Nick Vrielink goud gewonnen in de categorie Pre Dinner Cocktail.

N.I.C.K. zoals hij in Rome genoemd werd, was als Nederlands kampioen van de Nationale Cocktail Competitie (NCC) afgevaardigd naar Rome door de Nederlandse Bartenders Club (NBC). Bij het behalen van de overwinning in de jaarlijks Nationale Cocktail Competitie NCC, mag de winnaar deelnemen aan het prestigieuze World Cocktail Championship van de IBA, elk jaar in een ander land.

De wedstrijd

In de eerste ronde, waarin hij een pre dinner cocktail moest creëren, wist Nick Vrielink met zijn vaardigheden en presentatie de aandacht te trekken en indruk te maken op de jury. Zijn uitzonderlijke prestaties zetten de toon voor de daaropvolgende uitdagingen, waaronder een sensory test, een knowledge test en een speedround.

Fitz’s Bar

Nick Vrielink is sinds 2014 een bekroonde bartender met een indrukwekkende carrière. Vandaag de dag staat hij als barmanager bij Fitz’s Bar in Pillows Maurits at the Park in Amsterdam.

NBC

De Nederlandse Bartenders Club (NBC sinds 1949) is een vereniging die zich richt op het verbinden en ondersteunen van bartenders in Nederland. Het is een platform waar professionals uit de bartender community zich kunnen verenigen, samenkomen om kennis uit te wisselen, sociale ervaringen te delen en zichzelf verder te ontwikkelen. De NBC bestaat volgend jaar 75 jaar.

Bron; NBC/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

EU-campagne moet daling broodconsumptie stoppen

Campagne - De campagne ‘Brood. Goed verhaal.’ moet de daling in de broodconsumptie in Nederland en België stoppen. De aftap van een grootscheepse Europese campagne daartoe vond gisteren plaats in Breda en is de komende drie jaar volop zichtbaar via alle mediakanalen en op de stations. In totaal wordt er €6,75 miljoen euro uitgetrokken voor de campagne, waarvan de EU €5,4 miljoen...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid