Nieuwe bezorgverpakking houdt frites langer warm en knapperig


Introductie – Verpakkingsspecialist Paardekooper introduceert een nieuwe bezorgverpakking, gemaakt van golfpapier. De revolutionaire materiaalsamenstelling en vorm zorgen voor de ideale combinatie van ventileren, absorberen en isoleren. Frites en snacks blijven hierdoor langer warm en knapperig dan in traditionele bezorgverpakkingen, laat het verpakkingsbedrijf weten.

Paardekooper heeft in de aanloop naar de introductie van de nieuwe verpakking diverse materialen getest. Gekeken is naar vorm en materiaalsamenstelling van bestaande bezorgverpakkingen, maar ook getest op verschillende kwaliteitsvariabelen. Er werd onder andere gekeken naar temperatuurbehoud/temperatuurverlies, invloed op de kwaliteit en smaak van de friet en vochtissues. Uiteindelijk kwam het drielaags golfpapier, bestaande uit een gladde buiten- en binnenlaag en een gegolfde tussenlaag als beste uit de testen. Een verpakking met een goede isolerende werking, waardoor de inhoud langer warm (of juist koud) blijft. Door de losse absorptiepad en speciale ventilatiegaatjes aan de zijkant van de verpakking behoren ook de vochtproblemen tot het verleden, volgens de producent. Frites en snacks blijven hierdoor lekker knapperig, ook wanneer de doosjes gestapeld worden.

100% papier

Ook over de grootte en vorm van de verpakking is nagedacht. De zijwanden geven aan tot waar de verpakking kan worden gevuld. Het speciale sluitingsmechanisme fungeert tevens als praktische houder voor een vorkje. De verpakking ligt bovendien goed in de hand, ook wanneer het product wordt meegenomen. De snackbakken zijn FSC®-gecertificeerd, hebben geen plastic coating en kunnen zonder etensresten bij het oud papier. Dit geldt ook voor de absorptiepad. Verder zijn de bakken in Nederland geproduceerd, met veel minder CO2-uitstoot tot gevolg. Golfpapier heeft verder als voordeel, dat het materiaal geschikt is voor drukwerk. In het geval van de bezorgverpakking kan de buitenzijde dus worden bedrukt.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Terug naar de ‘flavor’ op Food Inspiration Days Outdoor

Foodevent - Proeven, ruiken, koken, vergelijken, het kan allemaal op het eerste Food Inspiration Days Outdoor-event in Ede. Het vroegere eendaagse Unplugged heeft plaats gemaakt voor een tweedaags buitenspektakel op het terrein van kaasboerderij Remeker waar op zoek wordt gegaan naar de kern van elk product, of dat nu de kwaliteit, de boer, de teler of de smaak van het...

Lees bericht


QSTA het nieuwe platform voor de vergeten boodschap

Platform - Op Gastvrij Rotterdam beleefde platform QSTA de feitelijke kick-off. Een landelijk platform dat producten rechtstreeks levert van fabrikant naar locatie. Al een half jaar is er proefgedraaid, vooral om de processen te finetunen en alle producten in te laden in het systeem. Nu is QSTA klaar om verder uit te rollen.

Lees bericht

Slimme, herbruikbaar beker-systeem voor ‘on the go’

Introductie – Paardekooper en tech start-up PackBack introduceren een slim, technologisch herbruikbaar beker-systeem voor ‘on the go’. In combinatie met de 100% recyclebare Zero Waste Cup helpt dit systeem de horeca een flinke stap te zetten naar circulair opereren. Gestart is er met het systeem in Rotterdam, per 1 juli.

Lees bericht

Jubilerende Paardekooper krijgt predicaat Koninklijk

Erkenning – Verpakkingsbedrijf Paardekooper bestaat 100 jaar. Als onderdeel van dit jubileum ontvangt het bedrijf ook het predicaat Koninklijk. De uitreiking daarvan vond zojuist plaats in de totaal vernieuwde Paardekooper Store in Rotterdam. Het predicaat werd uitgereikt door Jaap Smit, Commissaris van de Koning Zuid Holland en Bert Wijbenga, locoburgemeester van Rotterdam. De feestelijke erkenning van het verpakkingsbedrijf was gelijk tijdig met...

Lees bericht


Zestien inzendingen dingen mee naar Foodservice Marketing Award 2016

Awards - Dit jaar strijden zestien marketingcases voor de winst in de Foodservice Marketing Award 2016. De prestigieuze award, georganiseerd door FoodserviceXs, onderscheidt de meest aansprekende en succesvolle marketinginitiatieven in het buitenhuiskanaal. Welke ondernemingen binnen de foodservicebranche hebben dit jaar de beste marketingcases? Dat gaat een jury op 15 december 2016 bekendmaken tijdens de uitreiking van de Foodservice Marketing Award die voor de...

Lees bericht

Bezorgen voor snackbars geen uitgemaakte zaak

Fastservice - Cafetaria-ondernemers worstelen met de vraag of ze wel of niet frites en snacks moeten gaan bezorgen. Hoewel met name pizzaketens zeer succesvol zijn met bezorging en de bezorgmarkt in Nederland fors groeit, is bezorgen van frites en snacks voor de snackbarbranche nog geen uitgemaakte zaak. Deze conclusie kan worden getrokken na ‘Sleutel voor Succes’, de door McCain, Hakvoort,...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid