Nieuwe maaltijdbox Crisp zet in op lokale seizoensgroenten


De nieuwe Weekbox van Crisp met daarin wintergroenten van eigen bodem

Maaltijdbox - Yacon, postelein, paarse peen, schorseneren en aardpeer, enkele Hollandse wintergroenten die nu van de Nederlandse akkers komen, maar die mensen meestal niet kennen. Zonde, vindt online supermarkt Crisp en dus komen zij met de weekbox.

Het Nederlandse seizoen biedt een rijkheid aan groenten die van dichtbij komen en rijk van smaak zijn. Alleen de kennis van bereiden ontbreekt vaak. Met die gedachte heeft Crisp de weekbox ontwikkeld. Met verrassende recepten van chefs die de variatie van het seizoen volgen. “Er is genoeg aanbod uit het seizoen om elke dag iets verrassends op tafel te zetten. Toch verdwijnen veel groenten langzaam van ons bord,” aldus Eric Klaassen, mede-oprichter van online supermarkt Crisp. “Dat is ook niet zo gek als je ze in het huidige voedselsysteem niet zomaar tegenkomt. Daarnaast weet de consument vaak niet hoe je deze producten smaakvol kunt bereiden. Al onze recepten worden wekelijks ontwikkeld door chefs en professionals die zich laten inspireren door de lokale oogst.”

Fork Ranger

Om Nederlanders te inspireren met de producten van eigen bodem ontwikkelde Crisp in samenwerking met impactorganisatie Fork Ranger een weekkalender vol onvergetelijke groenten, die klanten bij de weekbox cadeau krijgen. Kunstenaar Emma Levie maakte hiervoor 52 groenteportretten, voor iedere week van het jaar één.

Bron: Crisp/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Freasy neemt plantaardige Good Chef over

Overname – Het Rotterdamse bedrijf Freasy, gespecialiseerd in de productie en verkoop van gezonde kant-en-klaar-diepvriesmaaltijden neemt het merk Good Chef over. Good Chef verkoopt sinds 2020 plantaardige vriesversmaaltijden. Met twee merken in vriesversmaaltijden wil Freasy sneller groeien.

Lees bericht


Redefine Meat voortaan ook bij AH online en Crisp

Plantaardig - Redefine Meat is voortaan toch voor thuis te bestellen via Albert Heijn online en Crisp. Aanvankelijk richtte het merk voor plantaardige vleesproducten zich volledig op foodservicebedrijven. Het gaat om zes plantaardige vleesproducten, waaronder Redefine Rundergehakt, Premium Burger, Lamskebab, Bratwurst, Pulled Pork en Pulled Beef.

Lees bericht

Maaltijdbox kost gezin bijna 3000 euro per jaar

Analyse – Maaltijdboxen zijn nog altijd populair bij gezinnen. Gemiddeld geeft een gezin bijna 3000 euro (€2877) uit aan een maaltijdbox-abonnement voor 4 personen. In zo’n abonnement zitten dan 3 maaltijden per week. De berekeningen van Foodboxen.nl zijn uitgevoerd op basis van een abonnement voor 40 weken.

Lees bericht

HelloFresh gaat samenwerken met De Vegetarische Slager

Samenwerking – Maaltijdboxleverancier HelloFresh en De Vegetarische Slager gaan langdurig samenwerken. Omdat de groep consumenten die minder vlees wil eten groeit, wil HelloFresh vaker een maaltijd aanbieden met een vleesvervanger. De Vegetarische Slager gaat die vleesvervangers verzorgen.

Lees bericht


Supermarkt-app Crisp en maaltijdbox De Krat gaan samen

Overname - App-only supermarkt Crisp en maaltijdbox De Krat gaan voortaan samen verder. Met de overname kan Crisp haar klanten een nog completere variatie aan gemaksopties bieden, zo laat Crisp weten. Door de overname kunnen de klanten niet alleen bij Crisp terecht voor de dagelijkse boodschappen, recepten en kant-en-klare maaltijden uit eigen keuken, maar ook kiezen voor een maaltijdbox met...

Lees bericht

‘Beste Online Supermarkt’ Crisp rondt overname Eetfabriek af

Maaltijdenbezorgdienst - Crisp blijft groeien in Nederland en België. Het bedrijf bedient vandaag de dag twee keer zoveel klanten als een jaar geleden. Daarnaast maakt de supermarkt-app bekend deze maand de overname af te ronden van de Eetfabriek en meldt het bedrijf dat het door een consumentenonderzoek van Gfk verkozen is tot Beste Online Supermarkt.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid