Nieuwe trend? Stoepvertisement
Promotie – Wat doe je als je wilt opvallen, of mensen wilt bereiken die nu bij andere winkels hun inkopen doen? Precies dan wil je opvallen en ze de weg wijzen naar je eigen winkel. Dat is exact wat de nieuwe Dekamarkt in Veenendaal doet met de klanten, die nu bij de Jumbo kopen. Dekamarkt laat de Jumbo-klant met stoepvertisement zien welke kant ze op moeten lopen, of fietsen.
De term stoepvertisement is nieuw. Het zou ook stoeppromo kunnen heten, of trottoirbranding. Veilig Verkeer Nederland is er een paar jaar geleden mee begonnen, om de schoolgaande jeugd te wijzen op het hebben van deugdelijke verlichting op fiets en scooter. Met de kreet ‘Zet je licht aan’ werden beeldmerken en teksten op trottoirs en stoepen gespoten. Met lichtgevende verf, die na verloop van tijd verwaterde, zodat het wegdek weer terug keerde in de oorspronkelijke staat.
Hogedrukspuit
DekaMarkt doet het niet met een spuitbus, maar met een sjabloon en de hogedrukspuit. Op de stoep zien voorbijgangers duidelijk het beeldmerk met de aanwijzing waar ze naar toe moeten. Ook nog eens milieuvriendelijk en duurzaam, want er hoeft niets aan materialen te worden weggegooid. Het is een goedkope manier van reclamemaken en vergelijkbaar met de borden op de lantaarnpalen, waar nu vaak fastfoodketen elkaar beconcurreren.
Stoepvertisement is alleen afhankelijk van het weer. Het is ongeveer drie weken zichtbaar, maar wellicht net zo effectief als andere reclame-uitingen. Alhoewel je nog genoeg jeugd zonder verlichting in het donker ziet rondfietsen.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over
Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.
Lees berichtJumbo opent Europa’s grootste mechanische verscentrum
Distributiecentrum - Deze week heeft Jumbo Supermarkten het gemechaniseerd centraal distributiecentrum (CDC) voor versproducten officieel in gebruik genomen. Hierdoor kunnen klanten van Jumbo rekenen op nog versere producten doordat deze artikelen na productie sneller in de winkel liggen.
Lees berichtOpsplitsen ZorgTotaal in Zorg & food en Zorg & ICT goede zet
Vakbeurzen - Eigenlijk is er maar relatief weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar van 8 tot en met 11 april worden voor de eerste keer de drie vakevents Zorg & food, Zorg & facility en Zorg ICT gezamenlijk gehouden als opvolger van de vroegere beurs ZorgTotaal. Dat wil niet zeggen dat belangstellenden de weg naar de Jaarbeurs in Utrecht niet wisten te vinden. In tegenstelling....
Lees berichtAl 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop
Supermarkt - Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.
Lees berichtJumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming
Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.
Lees berichtOmzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen
Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.
Lees bericht