NS en Albert Heijn verlengen samenwerking


Roger van Boxtel van NS en Marit van Egmond van Albert Heijn

Formulenieuws - NS en Albert Heijn verlengen de samenwerking. Beide partijen werken al 20 jaar samen, maar blijven ook de komende jaren samen zoeken naar groeimogelijkheden voor de AH to go winkels op de stations.

De verlenging is op zich opmerkelijk omdat eerder de NS de retailactiviteiten wilde afbouwen, om zich te concentreren op de vervoersactiviteiten. Kiosk vormde een uitzondering vanwege het feit dat veel locaties van dat shopformat op het perron waren gevestigd. Ook het format van de StationsHuiskamer zou bij de NS blijven omdat die specifiek was bedoeld om het wachten van de reizigers aantrekkelijker te maken. De relatie met Albert Heijn werd in de periode dat de exploitatie van de overige retailactiviteiten moesten worden overgedragen verlengd vanwege het aflopen van de overeenkomst en de korte beslistermijn.

In 1999 opende de eerste Albert Heijn to go op station Den Bosch. In de loop der jaren openden tientallen winkels op en rondom de NS stations voor de treinreizigers. Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: " NS was de eerste partner waarmee wij een samenwerking zijn aangegaan om het aantal Albert Heijn-winkels te laten groeien en de 'to go'- formule verder te ontwikkelen. Het is mooi om te zien dat we samen al 20 jaar klanten blij maken met ons assortiment dat naadloos aansluit bij hun behoefte voor onderweg. Ik ben ook blij dat we, zeker na deze impactvolle periode, weer samen winkels kunnen openen zoals onlangs op station Rotterdam Alexander".

Roger van Boxtel, president-directeur van de NS: "Het voelt goed dat we de lange samenwerking met Albert Heijn kunnen voortzetten. De winkels zorgen er mede voor dat een bezoek aan het station als een aangenaam onderdeel van de hele reis wordt ervaren".

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien

Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de serviciebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee.”  Dat gaf Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats van AH ruiterlijk toe bij de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht


Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht








© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid