Omzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen


Gethematiseerd, maar nog altijd heel herkenbaar als La Place, de locatie in de Efteling

Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.

Meer details over de ontwikkeling bij La Place wil Jumbo op een later moment kwijt. Bij de presentatie van de jaarcijfers nu ging het vooral om de totaalcijfers van de Jumbo Food Group. Opvallend detail daarin was het feit dat de jaarlijkse 100 miljoen euro diefstal bij de supermarkten groter is dan de winst die het concern jaarlijks maakt. Een zorgelijke ontwikkeling, die ook breed werd uitgemeten in de landelijke media. Verder werd duidelijk dat de totale consumentenomzet van de groep groeide met 7,3% naar €11,02 miljard. Die omzet is ruim 7 % hoger terwijl het volume daalde. De groei is vooral gerealiseerd door stijging van de prijzen. Volgens sommige media met meer dan 30 procent de afgelopen twee jaar.

La Place

La Place neemt in de totale omzet van Jumbo een bescheiden plaats in. Toch draagt het merk La Place indirect wel bij aan de omzet van Jumbo door de producten die onder de merknaam La Place worden verkocht in de supermarkten. Daarnaast werkt La Place ook samen op een tweetal locaties van de HEMA (Hilversum en Alkmaar) en heeft dit format ook op andere locaties van HEMA inmiddels navolging gekregen. HEMA maakt overigens onderdeel uit van het investeringsbedrijf van de familie Van Eerd, de eigenaren van de Jumbo Food Group.

Vermaat

Naast de eigen locaties, die door Jumbo zelf worden geëxploiteerde, zijn er ook 44 locaties die door de Vermaat Groep worden gerund. Dat die samenwerking zijn uitwerking niet mist, valt te zien aan sommige locaties, zoals de La Place-locatie op de Efteling. Los van het feit dat deze La Place-locatie is gethematiseerd - het restaurant is in Oriëntaalse-stijl aan de binnen- én buitenkant ingericht als onderdeel van De Wereld van Sindbad – is er in het productaanbod ook een gethematiseerd productaanbod en speelt ook de service op deze locatie een grotere rol.

Bron: Jumbo/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Ton van Veen (Jumbo): ‘Meer klanten voorbode van hernieuwde groei’

Formulenieuws - Jumbo maakte vanochtend cijfers bekend over het eerste halfjaar, waarbij topman Ton van Veen tevens terugblikte op de eerste zes maanden van dit jaar, maar ook een perspectief schetst voor de nabije toekomst. De omzet steeg in het eerste halfjaar met een procentje, terwijl het marktaandeel vrijwel onveranderd uitkwam op 21%.

Lees bericht







Klanttevredenheid dagattracties kent grote verschillen

Onderzoek – Er zijn grote verschillen tussen de klanttevredenheid van de grootste attractieparken, dierentuinen en aquaria van Nederland. Zo scoren Toverland en Hoenderdaell een hoge NPS en SEA LIFE en Dolfinarium een lage. Over het algemeen zijn bezoekers van attractieparken meer tevreden dan die van dierentuinen en aquaria. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid