Online warenhuis Peddler breidt verder uit in Nederland


Peddler helpt lokale ondernemers en draagt op die manier bij aan de leefbaarheid van steden / Foto bij: Laurien Riha

Bezorgdienst - Peddler, de startup die producten van lokale ondernemers binnen één dag bezorgt, gaat uitbreiden. Dankzij een opgehaalde investering kan het online warenhuis na een succesvol eerste jaar in Amsterdam en Utrecht haar diensten ook in de rest van Nederland gaan aanbieden.

Peddler start de verdere uitbreiding in Den Haag. Daarna volgen andere steden, onder meer Rotterdam. Ook de stap naar Duitsland staat voor de nabije toekomst op de planning.

150 koeriers

Het online warenhuis helpt winkeliers met slimme machine learning-technologie om producten aan te bieden via het platform. Bezorgers brengen de bestellingen nog op dezelfde dag per elektrische bakfiets bij de consumenten thuis. Peddler werkt in Amsterdam en Utrecht samen met meer dan honderd ondernemers van bakkerijen en biowinkels tot speelgoedzaken en bloemisten. Alleen in Amsterdam al wist Peddler, volgens eigen opgave, met 150 koeriers voor miljoenen euro’s aan producten bij ruim 30.000 klanten te bezorgen. Bijna de helft van de klanten doet maandelijks herhaalaankopen.

Ruggengraat

Voor oprichter en mede-eigenaar James Klymowsky is die bijdrage aan de lokale economie een cruciaal onderdeel van de bedrijfsmissie. Daarmee onderscheidt Peddler zich volgens hem vanuit dark stores opererende flitsbezorgdiensten die recentelijk in veel steden actief zijn geworden. “Lokale bedrijven zijn de ruggengraat van onze economie. Onze technologie maakt het makkelijker voor deze ondernemers om te floreren. Dat is goed voor de leefbaarheid in onze steden, en zorgt er ook voor dat ons platform kan blijven groeien. Het succes van Peddler staat of valt met het succes van de ondernemers met wie we werken.”

Eerst Den Haag

Na een succesvol eerste jaar in Amsterdam en Utrecht breidt Peddler vanaf deze maand uit naar Den Haag. Inmiddels zijn er zo’n 400 winkels in deze drie steden bij het online warenhuis aangesloten. Binnenkort ook in Rotterdam en daarna de rest van Nederland.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht






Plantaardige zuiveldrinks het meest populair bij Gorillas

Vegan - Tijdens World Vegan Day wordt de veganistische leefstijl in het zonnetje gezet. Bij bezorgdienst Gorillas zien ze niet alleen het plantaardige aanbod fors toenemen, maar ook de vraag. Uit eigen onderzoek onder 100.000 bezorgingen blijken de plantaardige zuivelproducten het meest populair.

Lees bericht

Deliveroo stopt activiteiten op de Nederlandse markt

Bezorgdienst - Deliveroo heeft woensdag bekend gemaakt dat het de activiteiten in Nederland gaat beëindigen. De aankondiging om met de Nederlandse activiteiten te stoppen werd al op 10 augustus gemeld, alleen wilde het bezorgbedrijf toen nog alle opties bekijken. Dat proces heeft nu geleid om alle operationele Nederlandse activiteiten op 30 november 2022 te beëindigen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid