Oprichter Bagels & Beans laat met filmpje 'de mens achter de horeca zien'


Formulenieuws – ‘De horeca is geen verzameling cijfers, maar een verzameling mensen’, met die boodschap heeft Bagels & Beans oprichter Ronald Bakker een filmpje gemaakt, waarin hij de eigen horecaondernemers centraal zet.

Bakker wil met zijn emotionele filmpje onderstrepen dat zijn ondernemers graag de verbintenis willen aangaan met hun klanten, maar dat als gevolg van corona nu lastig kunnen doen. “In een wereld waar bijna alles tot stilstand is gekomen, zijn onze franchiseondernemers dag in, dag uit bezig om hun bedrijf overeind te houden. Continu druk met het blij maken van gasten en het waarborgen van hun gezondheid,” aldus Bakker, die daaraan toevoegt dat gastvrijheid in hun DNA zit en zij allerminst klagers zijn.

Mentale klap

De oprichter van Bagels & Beans geeft ook aan dat de tweede lockdown in oktober niet alleen zorgde voor een economische klap, maar ook voor een mentale. Het feit dat je als ondernemer je bedrijf door je vingers ziet glippen en nauwelijks perspectief hebt, is voor een ondernemer verschrikkelijk. Voor Bakker reden het gevoel vast te leggen in een filmpje. “Want”, zo zegt hij, “Het zijn en blijven mensen. De horeca is geen verzameling cijfers maar een verzameling mensen.”

Snelle heropening

Bakker pleit tevens voor een snelle heropening van de horeca. Niet alleen omdat mensen hun baan dreigen te verliezen en ondernemers hun bedrijf, maar ook vanuit sociaal oogpunt. Hij roept de overheid op om de horeca te steunen, maar ook om de (dag)horeca het vertrouwen te geven op een veilige manier open te gaan en datgene te doen waar ondernemers goed in zijn, namelijk de gasten verwennen en dat ook op een veilige manier te doen. Bakker: “Vergeet niet dat de horeca, met alle reeds bestaande voorschriften rondom hygiëne en voedselveiligheid, daar meer ervaring mee heeft dan de meeste andere sectoren”.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

burgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY

Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.

Lees bericht


CrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden

Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.

Lees bericht

Udo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN

Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.

Lees bericht



Instock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel

Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid