Oud-bestuurders Booking.com en Ahold aan boord bij Amigos
![](/images/made/uploads/Amigos-socialize-cocktail_(Medium)_1080_720_90.jpg)
Platform - Social platform Amigos heeft drie voormalige directeuren van Booking.com, Hyves en Ahold als investeerders aangetrokken, plus een bestuurslid KHN Amsterdam. De Amigos app heeft ruim 800.000 gebruikers, maar wil verder groeien. Ook internationaal. De nieuw aangetrokken investeerders gaan daarbij helpen.
Amigos wil mensen in het echte leven verbinden, in plaats van online achter schermen. Een missie waar David Vismans (ex CPO Booking.com, ex CTO Hyves), Hans Willemse (ex CIO Ahold Europa), Tsibo Lin (o.a. mede-oprichter FoodHallen Amsterdam en teven bestuurslid KHN Amsterdam) en Bart Peute (CEO van YourTicketProvider, onderdeel van CM.com) zich in kunnen vinden. Ook de internationale DJ Ferry Corsten heeft zich bij dit rijtje gevoegd. “Dankzij mijn werk heb ik veel plekken in de wereld mogen zien, maar overal waar ik kom zijn mensen het gelukkigst als ze samenkomen. Ik vind het tof dat er met Amigos nu een platform is dat het simpel maakt om anderen te ontmoeten en nieuwe vrienden te maken”, aldus Corsten.
Wereldwijde groei
De Amigos app is een real-life alternatief voor platformen als Instagram en TikTok. Deze traditionele 'social media’ zijn ontwikkeld om mensen zo lang mogelijk op het platform te houden. Amigos stimuleert daarentegen echte ontmoetingen. Tsibo Lin, ondernemer in de horeca, ziet raakvlakken: “Zoals ik dat doe in mijn horecaondernemingen, slaagt Amigos erin om op een innovatieve wijze mensen te verenigen”.
Schaalbare modellen
De komende maanden zullen de veteranen uit de industrie nauw samenwerken met het team om onder andere schaalbare bedrijfsmodellen te ontwikkelen die de toekomst van het bedrijf vorm kunnen geven, een ‘game-changer’ voor het realiseren van Amigos’ wereldwijde groei. Het social netwerk telt momenteel 800.000 gebruikers in 7 landen. De Amigos app maakt het laagdrempelig om met anderen af te spreken en samen iets leuks te ondernemen. Door een ‘mood’ als interesse te kiezen, zie je direct anderen die in zijn voor hetzelfde. Bijvoorbeeld een etentje, samen uitgaan of sporten.
Bron: Amigos/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Strandpaviljoen Woest 17 Beste Paviljoen van 2024
Verkiezingen – Deze week werden in Zeeland de jaarlijkse prijzen voor het Beste Paviljoen van Nederland en de Schoonste Stranden uitgereikt. Woest 17 ontving de hoofdprijs voor het Beste Paviljoen van Nederland uit handen van Saskia Geraeds van het Landelijk Bestuur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
Lees berichtburgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY
Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.
Lees berichtCrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden
Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.
Lees berichtUdo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN
Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.
Lees berichtDe Eetgemak Groep en TotaalVERS bundelen krachten
Samenwerking – Maaltijdenproducent De Eetgemak Groep en TotaalVERS, gespecialiseerd in het leveren van een totaalpakket aan eten en drinken, bundelen hun krachten. Doel van de samenwerking is de dienstverlening naar afnemers verder verbeteren.
Lees berichtInstock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel
Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.
Lees bericht