Oud-bestuurders Booking.com en Ahold aan boord bij Amigos


Mensen in het echte leven bij elkaar brengen, dat wil de Amigos-app / Foto bij: Amigos

Platform - Social platform Amigos heeft drie voormalige directeuren van Booking.com, Hyves en Ahold als investeerders aangetrokken, plus een bestuurslid KHN Amsterdam. De Amigos app heeft ruim 800.000 gebruikers, maar wil verder groeien. Ook internationaal. De nieuw aangetrokken investeerders gaan daarbij helpen.

Amigos wil mensen in het echte leven verbinden, in plaats van online achter schermen. Een missie waar David Vismans (ex CPO Booking.com, ex CTO Hyves), Hans Willemse (ex CIO Ahold Europa), Tsibo Lin (o.a. mede-oprichter FoodHallen Amsterdam en teven bestuurslid KHN Amsterdam) en Bart Peute (CEO van YourTicketProvider, onderdeel van CM.com) zich in kunnen vinden. Ook de internationale DJ Ferry Corsten heeft zich bij dit rijtje gevoegd. “Dankzij mijn werk heb ik veel plekken in de wereld mogen zien, maar overal waar ik kom zijn mensen het gelukkigst als ze samenkomen. Ik vind het tof dat er met Amigos nu een platform is dat het simpel maakt om anderen te ontmoeten en nieuwe vrienden te maken”, aldus Corsten.

Wereldwijde groei

De Amigos app is een real-life alternatief voor platformen als Instagram en TikTok. Deze traditionele 'social media’ zijn ontwikkeld om mensen zo lang mogelijk op het platform te houden. Amigos stimuleert daarentegen echte ontmoetingen. Tsibo Lin, ondernemer in de horeca, ziet raakvlakken: “Zoals ik dat doe in mijn horecaondernemingen, slaagt Amigos erin om op een innovatieve wijze mensen te verenigen”.

Schaalbare modellen

De komende maanden zullen de veteranen uit de industrie nauw samenwerken met het team om onder andere schaalbare bedrijfsmodellen te ontwikkelen die de toekomst van het bedrijf vorm kunnen geven, een ‘game-changer’ voor het realiseren van Amigos’ wereldwijde groei. Het social netwerk telt momenteel 800.000 gebruikers in 7 landen. De Amigos app maakt het laagdrempelig om met anderen af te spreken en samen iets leuks te ondernemen. Door een ‘mood’ als interesse te kiezen, zie je direct anderen die in zijn voor hetzelfde. Bijvoorbeeld een etentje, samen uitgaan of sporten.

Bron: Amigos/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Eventseizoen 2024 geopend met fors meer eventcateraars

Analyse – In april start het evenementenseizoen en volgens cijfers van de Kamer van Koophandel is het aantal fors gegroeid. Het gaat dan om cateringpartijen die zowel festivals, bruiloften, verjaardagen en andere feesten verzorgen. Het handelsregister van de KvK telde er in het eerste kwartaal van 2024 ruim 27.000, dat zijn er bijna 16.000 meer dan vijf jaar geleden, een stijging van 133%.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



Steeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd

Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.

Lees bericht

Dirk Beljaarts neemt afscheid als Algemeen Directeur KHN

Persoonlijk – Dirk Beljaarts vertrekt nog voor de zomer na een periode van negen jaar bij Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Beljaarts begon zijn loopbaan bij KHN als lid van het Landelijk Bestuur en diende vervolgens de laatste vijf jaar als Algemeen Directeur. Hij vindt het nu voor een nieuwe uitdaging.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid