Oud-bestuurders Booking.com en Ahold aan boord bij Amigos


Mensen in het echte leven bij elkaar brengen, dat wil de Amigos-app / Foto bij: Amigos

Platform - Social platform Amigos heeft drie voormalige directeuren van Booking.com, Hyves en Ahold als investeerders aangetrokken, plus een bestuurslid KHN Amsterdam. De Amigos app heeft ruim 800.000 gebruikers, maar wil verder groeien. Ook internationaal. De nieuw aangetrokken investeerders gaan daarbij helpen.

Amigos wil mensen in het echte leven verbinden, in plaats van online achter schermen. Een missie waar David Vismans (ex CPO Booking.com, ex CTO Hyves), Hans Willemse (ex CIO Ahold Europa), Tsibo Lin (o.a. mede-oprichter FoodHallen Amsterdam en teven bestuurslid KHN Amsterdam) en Bart Peute (CEO van YourTicketProvider, onderdeel van CM.com) zich in kunnen vinden. Ook de internationale DJ Ferry Corsten heeft zich bij dit rijtje gevoegd. “Dankzij mijn werk heb ik veel plekken in de wereld mogen zien, maar overal waar ik kom zijn mensen het gelukkigst als ze samenkomen. Ik vind het tof dat er met Amigos nu een platform is dat het simpel maakt om anderen te ontmoeten en nieuwe vrienden te maken”, aldus Corsten.

Wereldwijde groei

De Amigos app is een real-life alternatief voor platformen als Instagram en TikTok. Deze traditionele 'social media’ zijn ontwikkeld om mensen zo lang mogelijk op het platform te houden. Amigos stimuleert daarentegen echte ontmoetingen. Tsibo Lin, ondernemer in de horeca, ziet raakvlakken: “Zoals ik dat doe in mijn horecaondernemingen, slaagt Amigos erin om op een innovatieve wijze mensen te verenigen”.

Schaalbare modellen

De komende maanden zullen de veteranen uit de industrie nauw samenwerken met het team om onder andere schaalbare bedrijfsmodellen te ontwikkelen die de toekomst van het bedrijf vorm kunnen geven, een ‘game-changer’ voor het realiseren van Amigos’ wereldwijde groei. Het social netwerk telt momenteel 800.000 gebruikers in 7 landen. De Amigos app maakt het laagdrempelig om met anderen af te spreken en samen iets leuks te ondernemen. Door een ‘mood’ als interesse te kiezen, zie je direct anderen die in zijn voor hetzelfde. Bijvoorbeeld een etentje, samen uitgaan of sporten.

Bron: Amigos/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Horecava en Wine Professional bundelen opnieuw de krachten

Vakbeurzen - Tijdens Horecava 2026 slaan Horecava en Wine Professional opnieuw de handen ineen. De grootste horecabeurs van Nederland en de vooraanstaande wijnbeurs van de Benelux presenteren samen Taste of Wine Professional met een programma dat wijn laat aansluiten bij het thema van dit jaar: Betaalbare luxe.

Lees bericht



Horecava 2026 draait om betaalbare luxe

Vakbeurzen - De komende editie van Horecava, van 12 tot en met 15 januari 2026 in RAI Amsterdam, staat voor een belangrijk deel in het teken van ‘betaalbare luxe’. De vakbeurs richt zich dit jaar vooral op hoe horecaondernemers hoogwaardige gastbeleving kunnen blijven bieden in een tijd van stijgende kosten, personeelstekorten en veranderende gastverwachtingen.

Lees bericht

Koreaanse keuken breekt definitief door

Onderzoek - Na K-pop en K-beauty is het nu K-Food dat Nederland in rap tempo verovert. De Koreaanse keuken is uitgegroeid van niche tot mainstream, volgens nieuw onderzoek van Motivaction. Uit de gegevens blijkt dat inmiddels 40% van de Nederlanders al eens een Koreaans gerecht geproefd. 10% van de mensen eet zelfs maandelijks een Koreaans gerecht.

Lees bericht



Startende horecaondernemers vaak te laat met btw-aangifte

Ondernemerschap - Startende ondernemers, waaronder veel horecabedrijven, dienen opvallend vaak hun btw-aangifte te laat in. Volgens de Belastingdienst kwam in 2024 10 procent van de btw-aangiften van alle startende ondernemers te laat binnen. Wie te laat indient of betaalt, riskeert een boete.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid